Märker ingen större skillnad på upplösningen men det är nog för att jag inte jämför de sida vid sida. Sen tror jag upplösningen, i varje fall för mig, inte har lika stor betydelse på mobilskärmar. Kan inte påstå att jag märkte av något när jag gick från iPhone 6s Plus till S7 edge trots att S7 edge har högre upplösning.
Däremot märker jag direkt på laptops om det är 2k eller 720p, tror även jag ser skillnad på 1080p och 2k. När jag köpte min MBP för några år sedan slogs jag av hur klar skärmen var och nu märker jag direkt när jag sitter vid en mer lågupplöst skärm. Kan för fan se pixlarna och det är verkligen inte kul.
Min största farhåga med iPhone 8 är faktiskt priset men därefter är det AMOLED. Jag har haft AMOLED men har alltid varit rädd för inbränningar. Märkte inte av några inbränningar på S7 edge men jag hade den inte jättelänge, däremot märkte jag av det på Lumia 1020 (tror jag) och den fanns i vår ägo betydligt längre.
Sen är jag förstås lite skeptisk till att FaceID ska ersätta TouchID. FaceID kan säkert bli bra men jag har alltid älskat TouchID. Så himla smidigt och säkert. Förr orkade jag inte låsa telefonen för tar sån tid men när jag fick TouchID gick det liksom lika snabbt som att öppna utan lås.
Last edited by a moderator: Aug 12, 2017