Sandlådan 26.0/Zuccotto prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av tontmobil, 21 aug 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 350
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Har bara ätit en gång. Kom ihåg jag blev lös i magen efteråt men gott var det

2. Droid55

Droid55 Guest

Det finns gott om hamburgare här i stan. Dels snabbmatskedjorna McDonalds, Max, Burger King och Sibylla. Sen finns det lite finare restauranger också (men jag har aldrig testat). Jag tycker inte hamburgare i sig lockar att beställa. Ska jag äta ute vill jag ha något riktigt smaskigt som jag inte riktigt orkar göra hemma själv. Föredrar asiatiskt, spännande smaker och något jag inte gör hemma. Härnäst ska vi äta SUSHI!

Finns givetvis mer än asiatiskt men just hamburgare står längst ner på listan. Samma med pizza och kebab, föredrar det framför hamburgare men i regel tråkigt. Jag har hört att Pizza Hut (?) ska komma till stan (eller så har det redan gjort det). Det vore kul att testa för vad jag förstår kan man beställa 1 pizza med olika smaker/slices. Det låter ju grymt! Annars är man ofta feg och köper samma smak varje gång.

3. Droid55

Droid55 Guest

Så fort jag blir dålig i magen så återkommer jag aldrig. Jag har nämligen stenmage och det måste vara snuskig (dålig) mathantering för att jag ska bli dålig i magen. Min pappa reagerar dock nästan alltid på sallad. Han kan nästan inte äta sallad på restaurang.

4. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 413
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    På lokala Pizza Hut har de lunchbuffé där man kan plocka slices från allehanda pizzor - misstänker att de kör det konceptet på alla restauranger. Annars brukar jag köpa 50/50-pizza från Domino's när jag har beslutsångest. Två pizzor i en. :P

5. Droid55

Droid55 Guest

50/50 är väl det jag menar. Vet inte hur många smaker man får kombinera. På YouTube (visserligen utlandet) blandar de hejvilt där 2-3 slices är en smak. På lunchbuffé får man ju alltid smaka på allt. Vi tänkte gå och äta sushi på lunchbuffé. Vi kommer nog betala en tia extra och gå på helgen för då serverar de tydligen lax (alltså varm lax utöver sushi). :D

6. Droid55

Droid55 Guest

7. Droid96

Droid96 Guest

Jag tycker att brödet är schysst, men det krävs en specialbeställning så att man inte får en burgare som legat i värmeskåp för länge. Då blir allt torrt och tråkigt.

Hade burgarsafari i Stockholm med några polare och vi testade bland annat Bun Meat Bun, Barrels och Franky's. Sen propsade jag på att vi skulle avsluta med specialbeställda dubbel cheese på donken och det är inget snack om hur prisvärd den är. Smakmässigt står den sig bra i konkurrensen med de rena burgarställena (med priset i beaktande). Max har ett alldeles för kompakt kött med tydliga bismaker. Eftersom köttpuckarna steks i förväg och sedan förvaras i "köttsaftsbad" för att inte bli torra så hjälper det inte att specialbeställa för att få en fräsch burgare. Trist, för jag gillar deras tillbehör.

Sen finns det ju en helt annan gren och det är "gourmetburgare". Där funkar inte snabbmatshaken. Jureskogs burgare på donken som exempel. Massa fancy ingredienser men det håller inte smakmässigt. Nä, ska man käka snabbmat ska det vara enkla grejer där inte så mycket kan gå fel.

8. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 350
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Det kallas skräpmat Av en en anledning lol

9. gourmanden

gourmanden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Hur flashar jag in en ny firmware på en samsung platta? :(

10. Droid55

Droid55 Guest

En annan anledning till att jag inte är så förtjust i hamburgare är för att jag föredrar fisk och kyckling. :P

Inte ok. Kan man inte sköta hygienen ska man inte få bedriva restaurang.

Därför jag gillar sushi-kockarna som stod i matbutiken. Fint klädda, munskydd och handskar om jag minns rätt. Allt såg rent och fräscht ut.

11. Droid96

Droid96 Guest

Finns många goda alternativ, framförallt med kyckling. :-)

12. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 350
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Sushi är bara ögongodis ser coolt ut men smaken är den mest överskattade någonsin. Kan ej förstå att folk är tokiga i sushi speciellt inte när det tex finns pizza?

13. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 350
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag beställde cheese utan gurka igår.
    Brödet var torrr ungefär som det inte används något fett när dom stekt brödet.

Max strips är en klass för sig de smakar gott även när dom blivit kalla..

14. Droid55

Droid55 Guest

Sushin jag fick smaka var skitgod! Pizza är överskattat om nått. Jag äter hellre tacos då (fast det är ju inte vanligt att man äter ute).

15. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 350
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Vad kostar dubbel cheese?

Försöker hitta hur man får mest Mat för pengarna brukar ofta skippa strips och dricka..

Färjestad målet som finns i Karlstad är priset 92 kr plus meny och en dipp en big Mac och en cheese problemet är väl bara det att man helst vill få ner till runt 60 då det blir dyrt flera tusen per månad

16. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 350
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Pizza är livet. End of story.
    Men ofta blir man besviken men ibland blir man helt i eufori

17. Droid55

Droid55 Guest

Hur blev det med matlådor? Det är mest ekonomiskt. ;)

18. Droid55

Droid55 Guest

Fisk och skaldjur är livet. [emoji119]

19. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 350
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Usch jag orkar inte. Stå och lägga ner sin själ i något man ska micra sedan?

20. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Sluta ät så mycket skräpmat då?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.