Sandlådan 27.0/Ålandspannkaka prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av jnsson, 4 dec 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Droid55

Droid55 Guest

Do it! Jag har faktiskt övervägt Android flera gånger sedan jag returnerade min iPhone X (även om jag inte har skrivit om det här). Den mindre Pixel 2 har varit den största och kanske enda kandidaten. :)

2. Droid96

Droid96 Guest

Jag tycker att det är mycket klokt. Jag hade inte köpt den lilla iPhone 7/8 p.g.a batteritiden, kameran och skärmens skärpa.

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

But import [emoji17]

4. Droid55

Droid55 Guest

Batteritiden får jag lösa med batteriskal eller batteripack (om det skulle upplevas som ett problem). I dagsläget när jag går hemma spelar det mindre roll.

Kameran är ju detsamma som den i iPhone 8 Plus och iPhone X, bara med avsaknad av telelins. Så jag tycker inte kameran är dålig även om Pixel 2 verkar svårslagen (men det gäller alla iPhones). Antar du menar skärmupplösning när du skriver "skärmens skärpa?". Jo, det är helt klart lägre upplösning mot många andra telefoner men samtidigt skulle högre upplösning innebära ännu sämre batteritid.

För mig handlar det om ekosystem också. Det känns på något sätt fel att kombinera Mac och Android. Samtidigt verkar vissa appar bättre på iPhone. För att försvara Android eller Pixel så använder jag övervägande Google-appar när det kommer till saker som mail, webbläsare, bilder, översätt, YouTube osv. Detta är dock inget problem att använda på iPhone heller.

Sen blir väl Pixel 2 dyrare pga. import? Hur fungerar det vid garantiärenden? Det låter bara omständigt.

I know. It sucks. [emoji107]

5. stealth.pilot

stealth.pilot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefonshoppen säljer den för 10900 kr

6. Droid55

Droid55 Guest

Inte den mindre Pixel 2. Du menar väl ändå Pixel 2 XL?

7. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

[emoji107]

[emoji107]

8. Droid55

Droid55 Guest

Pixel 2 kostar inte 10900 kr...

9. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

[emoji121]️

[emoji1305]

10. Droid96

Droid96 Guest

Tänk dock på att telelinsen används även när du fotar med med vidvinkelobjektivet. Båda kamerorna tar bilden och sen slår iPhones kameramjukvara ihop bilderna för att förbättra skärpan i mitten av bilden. Gör ganska stor skillnad.

11. Droid55

Droid55 Guest

Det är väl bara i porträttläge. Inte "vanliga" bilder där du verken väljer porträttläge eller de andra "portrait light" och allt vad det heter.

12. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 986
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Tror inte skillnaden är så stor att de är värda 1768 mer. De är mer eller mindre identiska, bara komforten ska vara något bättre på nya modellen men annars inte mycket.

13. Droid55

Droid55 Guest

Nej, jag köper ingen telefon nu pga. beslutångest. Trist att behöva använda Moto G2 mer men jag tänker inte spendera pengar igen utan att veta vad jag vill ha. Jag känner mig inte lockad av någon telefon just nu. Jag känner mig mest besviken. Pixel som inte kommer till Sverige, iPhone X var svindyr och kameran var inte bra nog för mig osv. iPhone 8 må vara billigare än iPhone X och iPhone 8 Plus men billig ska man kanske inte kalla den ändå. Nej, jag avstår helt enkelt från telefonköp just nu.

14. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Mycket klokt

15. Droid55

Droid55 Guest

Jag vill ha en telefon men det finns ingen jag vill ha. Antingen är det för dyrt, dålig kamera, för stor, för dålig batteritid. Jag vet inte, jag kanske kräver för mycket.

Jag borde inte ha sålt Moto G5 som pappa sa nyss. Jag gav ju bara 350 kr för den men vid det tillfället var jag i större behov av pengar än nu.

16. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    ROM:
    Kiwi
    Tror det är som du säger själv att du kräver för mycket men ändå inte. Du vill ha allt det där och utan att riktigt ha trestat iphonex speciellt mycket så saknas bland annat bra kamera. (Såg bilderna du postade förut, skit suddia..) Samtidigt tror jag det kommer se ut såhär några år :(

17. Droid55

Droid55 Guest

Jag kräver mycket om jag ska betala mycket (iPhone X). Jag var nöjd med kameran i S7 edge, mycket mer än jag var nöjd med iPhone X. För att förstå varför bör man veta att jag betalade 6000 kr för S7 edge, det är halva priset mot iPhone X. Dessutom är S7 edge riktigt bra i dåligt ljus även om den har sina överdrivna färger. Problemet ligger i mjukvaran. Folk säger att Samsung har blivit mycket bättre och det kanske de har, jag har inte ägt Samsungs tidigare flaggskepp. Jag tror jag jämför för mycket med Vanilla Android men även iOS. Nu när jag tänker på det har jag nog varit mest nöjd med S7 edge ändå... Hm... [emoji848]

Ja, bilderna jag tog med iPhone X var under all kritik för prislappen. Jag har massor av bilder (och videos) med S7 edge och de är faktiskt riktigt bra enligt mig.

18. Droid55

Droid55 Guest

S8 (ej Plus) kostar 6000 kr nu också. [emoji33] S9 ligger väl runt hörnet och väntar. Ska bli kul att se hur den blir. Jag har totalt ignorerat S8. Någon som vet om batteritiden är bra i S8 eller är Plus så mycket bättre? Räcker den en dag? Jag borde kanske ställa frågan i Samsungs forumdel.

OBS! Jag kommer inte köpa något nu, försöker bara kolla vad som finns så jag kan köpa något inom rimlig framtid för jag står inte ut med Moto G2 i all evighet. :P

19. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    ROM:
    Kiwi
    En hel dag ska inte vara några problem iallafall. Min Note 8 är jag väldigt nöjd med över batteritiden :D

20. Droid55

Droid55 Guest

Jag skulle precis skriva att Note 8 också är svindyr men det är den inte. 8490 kr just nu hos CyberPhoto. Fast jag vill ha en mindre telefon men utan att tumma för mycket på batteritiden.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.