Jag köper nog ingen separat kamera direkt (om inte mellandagarna kommer med något oemotståndligt erbjudande), men jag vill ha möjlighet att göra det senare utan att sätt sprätt på alla mina pengar.
6s vill jag inte ha faktiskt. Dels har jag haft 6s Plus och dels vill jag verkligen ha OIS. Mobilkameran kommer ju ändå användas flitigt, bara att jag inte vill betala hutlösa summor för något som ändå inte upplevs som en stor skillnad. Jag har ju haft ett par iPhones och jag har varit nöjd med alla kameror, men de har också inte kostat så mycket som iPhone X gjorde.
Hörlursuttaget är inget jag efterfrågar. Jag har dessutom köpt ett par AirPods. 
Köper inte begagnat och är intresserad av antingen 7 eller 8. Priset kan bli avgörande beroende på hur stor prisskillnaden blir. Skulle inte tvekat lika mycket på 8 om det inte vore för just glaskonstruktionen som känns skör. Jag är på inget sätt klumpig och jag har skaffat drulle (som jag överväger säga upp nu), men det känns ändå drygt att byta en glasbaksida i framtiden om man skulle ha den oturen.
Jag har inga planer på att köpa en ny redan nästa år igen. Jag vill köpa en och ha ett bra tag nu.
Som några redan har skrivit så har jag haft S7 edge utöver en Honor 8 som jag fick testa. Annars började jag med en billig Galaxy Y i tidens begynnelse men den kan knappt räknas med.
Last edited by a moderator: 19 dec 2017