Sandlådan 29.0/Ölkorv prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Finskpinne, 10 jun 2018.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Ja pojk på skånska.

@Ascii@Ascii kommer sitta i lastbilen om 50 år och fortfarande gnälla på jobbet ;)
    Liknande som jag gör.

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Fyfan, skulle hellre hoppa från närmsta bro än att vrida ratt i 50 år till. [emoji52]

Allt bök med YKB, KoV, etc. Glad att jag inte behöver tänka på varken viktfördelning eller lastsäkring.

3. Droid55

Droid55 Guest

Det tror jag inte på. Något måste intressera dig.

Exempel på mina intressen: Djur, musik, teknik, hemsidor, foto, film, miljö, hus, självförsörjning, mat osv.

Om vi ska fokusera på öl så finns det väl ändå jobb inom det också? [emoji6] Där smakprovning ingår.

4. Magnus

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Och vägarbetstidslagen.
    Lastsäkring och viktfördelning går på automatik här.

Utbilda dig vidare till transportledare eller något annat.

Det kanske finns något mikrobryggeri i närheten som han kan börja jobba för, ta fram nya smaker och dylikt.

5. Droid55

Droid55 Guest

Haha, samma med en del undersköterskor. Kom till ett ställe där en kvinna sa att hon hade funderat på studera men det blev aldrig av, hon var kanske 50 bast. Jag sprang därifrån. Hahaha.

Lever hellre snålt så man tvingas att göra något åt det. Det ska jag göra. Jag var tidigare inställd på universitet/högskola men jag kan inte välja. Behöver både plugga till och plugga upp för de utbildningar som lockar mig. Svårt att plugga här hemma så för att komma nånstans tänkte jag ta min fasters råd och söka mig till en YH-utbildning istället. De ska leda till jobb och om jag sen gillar det kan jag ta det vidare därifrån.

Måste fortfarande välja något dock... Vissa har problem att hitta något som intresserar dem, mitt problem är att jag är intresserad av så mycket och det är spretigt. Jag hade gärna provat allt först men det går inte riktigt.

Min största förhoppning är att komma till ett Campus dvs. dela boende med andra studenter. Så det blir någon gemenskap, annars har jag en tendens att dra mig undan. Bättre om jag inte kan fly, haha.

6. Magnus

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Eller så hittar du den rika mannen så du slipper jobba.

7. Arju

Arju Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Fy vad nice. Ser framemot att få beställningen. Nice att det går mycket snabbare med frakten från UK jämfört med US.

8. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Inget intresserar mig alls längre, faktiskt. Svårt att tro kanske.

Finns ingen möjlighet till varken viktfördelning eller lastsäkring faktiskt. Vi kör visserligen inte så tunga lass att det blir övertryck på axlarna.

Spana in cargomatic cargofloor så ser du tekniken vi har i trailrarna. (Dvs lastsäkring är inte möjligt på något sätt annat än eventuellt förstängning).

9. Droid55

Droid55 Guest

Det låter ju bekvämt, men det kan bli tråkigt i längden och så hamnar jag i en beroendeställning. Jag vill kunna lämna relationen om jag vill. Han får ge mig ett arbete istället. [emoji6]

10. Droid55

Droid55 Guest

Ja, svårt att tro. Det låter så tomt att inte ha några intressen. Det är intressena som håller lågan vid liv. I varje fall är det så för mig.

11. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ganska tomt, ja, men jag har tappat intresset för de hobbys jag haft. Älskade att meka dator förut, nu är det bland det tråkigaste jag vet.

12. Droid55

Droid55 Guest

Ibland kan intressen dö ut, inget konstigt med det. Jag har också haft intressen som har dött ut. Vissa intressen dör dock aldrig, ibland ligger de kvar på samma nivå eller så stiger de i grader (utvecklas).

13. Magnus

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Typ sånt som dom kör med nere i Eslöv på orkla från fabriken till lagret.

Hörde en historia om en chaufför som blev stoppad av polisen och polisen tyckte att han chauffören skulle lägga ett spännband om sista pallarna, chauffören sa till polisen det går ju inte, är chips på pallarna då spänner jag sönder lådorna.

Jo det är sant. Men du får skriva ett äktenskapsförord där du får tillgång till en liten förmögenhet oavsett om han eller du skiljer er.

14. Droid55

Droid55 Guest

Det förutsätter att man gifter sig. Det förutsätter också att man är nöjd med att bara vara en hemmafru, eller så får man möjlighet att göra "vad man vill" som hemmafru, och inte vara någon jävla avelsko.

Sen vet jag inte var eller hur man skulle träffa en rik man - om man inte är rik själv. Varför skulle en rik man vilja gifta sig med en kvinna som inte själv är rik eller i varje fall välställd? Det förstår jag inte. Jag har full förståelse för att rika dejtar rika för att undvika bli utnyttjade för sina pengar. Jag skulle nog göra detsamma. Man vill inte köpa kärlek, och om vill man det, så är man bara en sorglig person.

15. 4official

4official Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Mmm

Bifogade filer:

16. Finskpinne

Finskpinne Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
  17. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Tur att man ser ut som stryk [emoji1]

18. Droid55

Droid55 Guest

?

19. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Sant ju.

20. Droid55

Droid55 Guest

Förstår inte i vilket sammanhang du skrev det. [emoji14] Det finns gott om "mindre vackra människor" som har både partner och barn. [emoji846]

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.