Sandlådan 29.0/Ölkorv prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Finskpinne, 10 jun 2018.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 196
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Dock syns det att tjejerna är fixade i minst 9 fall av 10, så gissningsvis är det just den specifika looken de grabbarna är ute efter.

2. 4official

4official Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla

Håller med dig, förstår att man vill fixa tänderna om dom har varit imperfekta/snea som mina var förut MEN dom flesta överdriver med sin blekningsbehandling vilket får det att se så fejk ut :O

3. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Jag är det! Hoppas ni är det med![​IMG]

4. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 436

MINA ENHETER

Tjejens farsa blekte sina tänder och satte nya fasader för han fick en deal [emoji23]

5. Droid55

Droid55 Guest

Ja, det är hemskt. Att försöka inbilla sig att man kan få barnen att älska sig själva när man själv har uppenbara problem med att acceptera hur man själv ser ut.

Jag tänker inte låtsas och påstå att jag inte har velat fixa både det ena och det andra. Jag kanske hade gjort något också om det inte vore för att min pappa är en sån stark motståndare. Han visar stark avsky och kommer med bra argument. Jag tror ingen är så aggressiv gentemot skönhetsingrepp som min pappa är. Han kan inte hålla det för sig själv heller.

Ändå har jag full förståelse för de som trots allt går igenom diverse ingrepp. Det är svårt att stå emot pressen att se perfekt ut. Speciellt när det finns så mycket kunskap om vad man kan göra - om man har pengar.

Last edited by a moderator: 1 jul 2018
  6. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    ROM:
    Kiwi
    Han har väl bara slipat dem så att han biter bättre haha! :D

7. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 436

MINA ENHETER

Hahaha

8. Droid55

Droid55 Guest

Det stämmer inte. De flesta vill inte att det ska synas eller är ute efter någon porrstjärna-look. Eftersom jag har varit intresserad av det tidigare så har jag kommit i kontakt med dessa kvinnor (männen finns men de är betydligt färre). Jag blev väldigt förvånad av hur stor åldersspridning det var och hur många som inte såg just fixade ut. De allra flesta vill just det, framstå som naturliga och inte fixade. De som vill framstå som fixade är kanske främst de som hörs, för det är väldigt mycket tabu att erkänna att man överhuvudtaget har genomgått ett skönhetsingrepp. Stort mörkertal.

9. 4official

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Haha hur bra funkar det ens? Har tänkt på att kanske göra det nån gång i framtiden :)

Ja det blir ju ett problem för dom när de blir äldre, blir en svår situation för hela familjen. Haha tror dom flesta föräldrarna har samma tänk som din pappa och kan faktiskt förstå honom.

När man har så mycket pengar så ser man nog inte det som en stor grej och ja att se bra ut är ett tillräcklig bra argument att vilja ha en förändring

10. 4official

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Hahaha

11. Droid55

Droid55 Guest

Jag glömde nämna risken för komplikationer (och dåligt resultat). Min pappa var/är en stor bidragande faktor i mitt fall men - det som verkligen fick mig att helt stanna upp i mina tankar var för risken för komplikationer.

Google är bra på det sättet, de vet ju vad man söker på och baserar ens nyhetsflöde på vad man söker och klickar in på. Så jag fick liksom nyheter om misslyckade skönhetsoperationer i Sverige. En dag vaknade jag och fick läsa en nyhetsartikel om en person som hade genomgått just den operationen/metoden jag övervägde (fast det var en kille och ett ingrepp som jag inte ens visste var möjligt!) - han dog! En ung kille. Så fruktansvärt tragiskt sätt att dö på!

12. Droid55

Droid55 Guest

Jag tror också att de flesta föräldrar har samma tänk, men du kan inte säga en sak och göra en annan. Om ens föräldrar är fixade eller utseendefixerade så ska man inte tro att barnen nödvändigtvis lyssnar på vad man säger. De ser vad man själv gör. Nu är min pappa allt annat än utseendefixerad så det är nog därför som hans ord väger tungt eller känns äkta.

Om se bra ut är ett tillräckligt stort argument så får vi se till att hitta tillräckligt bra argument till att inte behöva se bra ut (eller perfekta). [emoji4]

13. 4official

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Yes det har du alldeles rätt i, känner nästan att din pappa hade bra argument om han fick dig att avstå och känna vikten av hans ord. Behövs mer sånt

14. Droid55

Droid55 Guest

Ett annat sätt att tänka på det är - tycker du att dina föräldrar är fula? Om de inte är fixade vilket många t.ex. 50-talister nog inte är (annan tid, andra ideal osv.). Om de är fina eller till och med snygga, så är chansen stor att du inte ser så dum ut du heller.

Jag har sett bilder på pappa när han var ung och han såg inte alls dum ut. Förstår att brudarna sprang efter honom. Synd för dem att min pappa bara hade ögonen för en tjej då. [emoji1] Min mamma har jag också sett bilder på när hon var ung och om man bortser från den hemska brunkrämen, så såg hon också bra ut.

Edit: Jag är dock mest lik min pappa. Man brukar vara mer lik sin ena förälder också. Kan dock inte räkna antalet gånger min faster har sagt att jag har min farmors leende.

15. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 715
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Anna Book [emoji23]

16. Droid55

Droid55 Guest

Huvudsaken är väl att hon är nöjd, men tänderna ser minst sagt udda ut på henne. [emoji14]

17. Honda

Honda Ninja Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 646
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    ROM:
    Kiwi
    Sen brukar man välja vitare än vad som ser naturligt ut eftersom tänderna kommer sakta men säkert återgå till ungefär som det var förut pga vad man äter/dricker :)

18. Droid55

Droid55 Guest

Inte främst vitheten som slår mig med hennes fasader. [emoji28]

19. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 436

MINA ENHETER

Coffee

20. Droid55

Droid55 Guest

Jag har druckit kaffe sedan jag var barn och ändå kunde en klasskompis fråga mig hur mina tänder kunde vara så vita. [emoji23] Jag får undersöka om de fortfarande är så vita nu dock. [emoji28]

Jag är sämst på att borsta tänderna och det har jag alltid varit. Jag har haft hål i tänderna, en gång vad jag kan minnas. När jag började med LCHF så avstannade allt (alltså nybildade hål) och tandläkaren sa att "och du borstar tänderna både på morgonen och på kvällen". Nickade bara trots att jag knappt borstar mina tänder varje dag... Jag borstar bara tänderna om jag känner ett behov av det eller om jag har ätit socker.

Jag skulle dock inte råda någon till att göra det, såvida man faktiskt inte avstår från kolhydrater som uppenbarligen kan ge hål i tänderna. Fett och protein verkar inte göra ett skit på tänderna.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.