Sandlådan 30.0/AC/DC prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av keyser, 29 nov 2018.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Droid55

Droid55 Guest

[emoji848]

2. msandstedt

msandstedt Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    5 676
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 16 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 8
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv, Nest Hub
    För egen del filmar jag knappt alls så det är ingen prio för mig. Gillade du inte din XR förresten? Jag tycker den verkar va mycket trevlig det lilla jag pillat med den.

3. Droid55

Droid55 Guest

Jag får känslan av att de flesta bara fokuserar på bilder (kanske därför som en del tillverkare inte verkar lägga samma krut på video). Jag tycker det är roligt att filma och stabilisering är en väldigt viktig detalj. Att köra någon klumpig Gimbal kommer inte på fråga. Jag är stadig på handen men utan stabilisering blir det svårt även för stadiga händer såvida man i står stilla hela tiden eller använder stativ.

4. Droid96

Droid96 Guest

Vet inte om jag skulle säga att iPhones porträttläge fokuserar på naturlig look. Den ser konstigast ut av alla jag har testat, och då har jag testat det mesta. Mate 20 Pro hade också en oduglig portrait mode. Pixel är överlägset bäst i denna gren av allt jag testat.

5. Droid55

Droid55 Guest

Jag syftar på hur iPhone hanterar bokeh. Det är mer naturligt att det stegvis blir suddigare bakåt än att två personer som står på olika avstånd har samma fokus.

Ingen uppfattning om porträttläget hos andra tillverkare faktiskt. Kollar mer på vanliga bilder.

6. Droid55

Droid55 Guest

När man hittar detta :cry:
    IMG_20190216_172232639.jpg

7. Droid96

Droid96 Guest

Har du testat Huaweis mjukvara? Gör det ordentligt i butik innan du beställer är mitt tips :-)

jnsson gillar detta.
  8. Droid55

Droid55 Guest

Jag har varit i Tele2-butiken och pillat lite. Jag fick googla hur man multitaskade på den. [emoji23] När jag visste hur man gjorde var det inga problem. Haha.

Sen har jag ju haft Honor 8 en gång, vet inte om det är bättre eller sämre nu, men jag vet - det är ingen Pixel på något sätt. Konstiga förinstallerade appar som inte går att ta bort (eBay, Booking.com o.s.v.) men det finns ju ingen perfekt telefon. ;) Däremot skulle jag uppskatta att ACR fungerar igen.

9. Droid55

Droid55 Guest

Alltså bilderna på T-Rex [emoji23][emoji23]
    The joy of T-Rex: How dinosaurs had sex (very tricky, when you weigh four tonnes and the most crucial part is 12 feet long) | Daily Mail Online

Som de flesta andra djur, inte bara hundar... Men gulligt formulerat, "made love like dogs" [emoji23] Kommentarerna på artikeln är också roliga. [emoji23]

10. Droid55

Droid55 Guest

Letade för övrigt efter en T-Rex schampoflaska ifall någon undrar hur jag hittade dit. Älskar dinosaurier så kunde iofs hitta dit ändå. :D

11. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 433

MINA ENHETER

Have a guess

12. Droid96

Droid96 Guest

Det är inte bara bloatware som är problemet. Operativsystem och stock-appar känns otroligt "b". Så långt ifrån iPhone/Pixel/Oneplus du kan komma. Eftersom du gillar Pixels mjukvara tycker jag att du ska ta dig en rejäl funderare. Fast testa hemma med möjligheten att skicka tillbaka är ju en bra strategi.

Att spela in samtal kanske är mindre viktigt än det som Pixeln är bättre på?

13. Droid55

Droid55 Guest

Tål att tänkas på men lite bitter att ACR inte fungerar på Pixel. Tycker att P20 verkar ha väldigt kompetent kamera också.

14. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 687
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Varför är det så viktigt med ACR?

15. Droid96

Droid96 Guest

Kameran är okej, men inte i närheten av Pixel.

Lösning: Köp en sån här:

931BBA6B-C8E9-4BF4-A84E-1E537F9C2B7A.jpeg

Sen väljer du telefon fritt :-)

16. Droid55

Droid55 Guest

Aldrig fel med Ted Gärdestad. :D

17. Droid55

Droid55 Guest

Orkar inte dra det nu för nu är det Mello. ;)

Vet inte om jag håller med men på vilket sätt tycker du att Pixels kamera är bättre?

Nej, det är ingen lösning jag gillar. Fan gamla dumtelefoner hade det inbyggt.

18. Droid55

Droid55 Guest

Jon Henrik Fjällgren är fin han.

19. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 352
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    hehe, Markus Larsson är inte nöjd över låtvalet Jon Henrik valt :P Vi får se hur den är, men dessa 3 som har gjort sitt var det ingen jag gillade

20. Psicosis

Psicosis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 521
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Klarade att lyssna på en och en halv låt. Sen tog det stopp. Nu sitter sambon och babblar om vad hon tycker om låtarna och jag hör ingenting. Trevlig lördag på er.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.