Gjorde en Bolonese Pasta i förrgår och den blev bra 2 min öppnade tittade på den och satte 2 min till, perfekt.
Idag gjorde jag en Curry Noodles med 2 min och öppnade och tittade och den såg bra ut och tog 2 min till, men då hade Noodles/nudlarna kokat över på glasskivan, fick sanerat och det smakade bra.
Det är nackdelen med "svarta lådan" att man inte ser ett skit vad som händer, när det häder etc.
Det blir mycket trial and error tills man får till varje rätt, men det blir bra.
Kan bara tänka mig hur det blir att att göra varm choklad när man trött snart skall lägga sig. Man måste typ ha exakt samma mängd mjök och temp på den och veta precis när det börjar koka över eller om den bara nästan kokan genom lägre värme tid etc. Hur fan tänke Samsung när de gjorde "svarta lådan" på mikrovågsugn?
edit: manualen var på tyska men det var den enkla nybörjar guiden, ingen riktig manual.
Jag hade ju som sagt en tidigare Samsung mikro, den hade också tysk manual, men letade upp en engelsk som jag skrev ut, det fanns en massa tilllagningstips på olika rätter i den, men skickade tillbaka mikron samt manualen.
Skall se om det går att googla fram en engelsk manual till den här, det är 23 sidor svensk manual.
Samsung MG23K3614AW
User manual Samsung MS23K3614AW (English - 100 pages)
Den tidigare var typ 100 sidor engelska. Det står i felsökningen att lampan i mikron släcks i EKO mode, hittar inget om det alls, kan ju vara någon idiotisk funktion.
Click to expand...