Sandlådan 35.0/First Aid Kit prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av jnsson, 15 jun 2024.

1. nexus^6

nexus^6 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14 634
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Fick nyss ett UPS paket de knökat in i postlådan, fick gå ner på knä och vicka ut det, de hade väl annars ringt eller SMS "tyvärr gick det inte leverera".

Det var en Acrylic Glass Sliding Board, toppen.
    ser bra ut, proffsig, och testade den på skärbrädan, såg bra ut men de där glid-tassarna baktill har väldigt tight tolerans och tar i då min skärbräda är gammal soch inte helt plan, testade på golvet och där funkade den perfekt samt vardagsbordet, får ju att lösa med att byta till ny skärbräda, slipa bort lite på de glid tassarna (med då blir de förstörda), eller skruva loss de 4 vanliga gummitassarna och sätta en bricka emellan (de är dock fastlimmade och kanske blir förstörda när manbänder loss dem)

PS jag köpte 2 st AirFryer (AF) som var 2+4 liter samt 4.5 + 4.5 liter idag!

men avbröt/canselled den första då 2700W är nog inte bra i längden i mitt kök med 10A (2300-2400 W och på samma propp funkar min dammsugare 220W utan problem dock får kaffebryggare, mikro etc vara av men kylskåp har jag alltid haft på utan problem) men 2700W blir det nog att proppen går och det blir strömabrott mitt i middagen.

Därför beställde den andra som var 100 kr dyrare större men var på 2400W
    Tittade lite snabbt på info och visst lite tyngre från 7.7kg till 9.5kg att flytta från platsen, en byrå, min tidigare Russel Hobbs AirFryer 4 liter. Den här var ju fan 45D cm djup och får inte plats.

Trött, fick för mig att jag skulle prova att ha den nya AF på Sliding Board med 30x30cm prylyta (som jag fick idag) men det var ju smörgåsgrillen (arna , Bestron och en annan panini grill) jag hade tänkt testa med, men den här AF är ju för stor, 45D x 41W x 36H cm . Men den funkar nog till något bra ändå.

fö har jag väntat på EarlyBird (EB) paket (kl 01-07 är deras tider) som skulle kommit både igår och idag
    email
    Arriving today: Haiki musmattor för G602... (det är glidfötter/pads för musen Logitech G602)
    Hi nexus^6,
    Your package with Haiki musmattor för G602... will be delivered today.
    och
    amazon diten
    Arriving today by 8 PM
    Delivery By 4PX (men det är EB som kör ut dem)

notera "will be delivered today. " ... nope

men snart så...

iaf det ör för mitt musprojekt då det driver en till vansinne när ens favorit mus dubblerklickar slumpmässigt iaf jävligt störigt med Firefox flickar som stängs etc etc
    har dock väldigt dåligt tålamod just nu och det krävs en hel del tålamod för att det skall bli bra så senare under jullovet hade varit bättre (om de nu kommit)

lite OT kanske även för den här tråden, säg till om det blir för mycket

Last edited: 20 dec 2024
  2. Anne Droid

Anne Droid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    139
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Har funderat ett par månader på att byta mus då jag har upplevt att jag haft ganska dålig precision när jag har suttit och klickat runt i diverse program för bildredigering/modellering.

Bli medlem eller för att visa innehållet!

bernard gillar detta.
  3. nexus^6

Mottagna gillanden:
    14 634
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    @keyser@keyser och andra som är händiga

funderar på hur jag skall kunna smidigt enkelt använda min nya AirFryer (AF) stora 9 liter 9.5kg, 2400W, 45D x 41W x 36H cm
    Fyndtipstråden Amazon.se - Inga diskussioner

Det ser ut som jag får sno mitt diskbänkskåp under skärbrädan
    "har en byrå med 30D cm som passar bra til min Russel Hobbs Air Fryer 4 liter och flyttar till skärbrädan, trodde inte den här var så mycket djupare, får hitta något annan plats (vilket jag inte har) eller avbryta den här beställningen också, hade varit kul att testa dubbel Air Fryer.
    Det kan få plats i diskbänkskåpet under skärbrädan, alla prylar; kastruller, stekpannor etc får vara någon annanstans. Det blir dock lite omständigt att först skjuta in skärbrädan för att komma åt 9.5kg AirFryer och ställa på matbordet, dra fram skärbrädan och flytta den den dit. Vill ju att det skall vara hyfsat enkelt att använda AirFryer vilket går med den mindre 4 liter AF"

men det finns ju slags sax höj och sänk annordningar för prylar men här skulle det först behövas skjutas ut / med slags hjul oach sedan på det hissar upp med sax bla bla till nivån där skärbrädan var (då intryckt)

edit: typ något sånt här

Scissor Jack - Scissor Lifter
    Amazon.se
    ...fast mycket bättre, helst gasfjädering etc eller eldriven men det blir tokdyrt

Fast om det hade funkat blir det nog dyrt och skrangligt, svårt att få det super stabilt.

edit2:
    en annan ide som kanske hade blivit billigare (fast det vetefan) och stabilare är om AirFryern (AF) är på en skiva typ skärbrädan med vajer som hissas upp til taket när den inte används och trycker på en knapp så åker den tills den når den vanliga skärbrädan och typ hakar fast på något sätt, tvinnar eller elektromagneter etc allt skall vara säkert både uppe och nere samt under upp ner lyftet.
    Det hela blir såklart krångligt etc etc sant att man ser en AF uppe i taket brevid skafferiets överskåp, vetefan om det går ens då det antagligen skulle vara lite i vägen för att komma in där.

Har ju tummen mitt i handen, så vetefan om det är var en bra ide eller om det blir att bygga om hela köket eller köpa ett nytt hus...

PS sorry spånar lite om hur jag skall kunna använda min nya AF
    kan vänta tills den kommer och fixa och dona då men så som jag har det i mitt kök
    kanske det är lika bra att avbryta/cansel beställningen då den är för stor för mitt kök... sad emoj

4. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 269
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    @nexus^6@nexus^6 finns denna typen av utfällbara hyllor också, kräver dock sitt utrymme i skåpet.
    Amazon.se

nexus^6 gillar detta.
  5. nexus^6

Mottagna gillanden:
    14 634
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Det är ju perfekt, om det passar, tack för tipset!
    försökte söka lite på amazon men hittade inte.
    Det blir dock dyrt men det krävs ju rejäla doningar om det skall bli bra.

PS kl var ca 19:45 skuille duscha bada kl 20 och glömde av det hehe när jag fastnade här och sökte mer på amazon etc och skulle ju lagat middag får sno ihop något nu och badet blir imorgon

edit: har dålig ekonomi och bara AF är min kuljulklapp men nu när jag tänkt mer praktiskt (inkl extra inköp för att få det att funka) lutar det åt att jag får abryta/cansel beställningen.

Nu när jag tittade på email så hade redan amazon skickat den och det går inte enkelt att göra det längre.
    Får vänta tills den kommer och endera skicka tillbaka direkt där jag hämtar ut den eller ta hem den och testa lite och skicka tillbaka

"Returnable until 31 Jan 2025
    For the 2024 holiday season, this item if purchased between 1 November and 25 December 2024 can be returned until 31 January 2025 or within 30 days from receipt (whichever is later).
    Read full Amazon return policy"

Kan ju komma på något billigt eller så åker den upp på vinden om den inte går att använda.

Ville kontakta amazon kundtjänst (person att chatta med)
    "10:29 PM
    Thank you for contacting Amazon. We are facing some technical difficulties and are unable to connect you to an available agent. For fast and easy self-help solutions, please visit the Help topics on the Amazon app or website. We apologise for the inconvenience.
    "

edit3: @keyser@keyser
    kom på en "billig" annan lösning.
    Har ett par stabila "billiga" barstolar i köket, höj och sänkbara, och sätet med ryggstöd kan man demontera (vill inte förstöra med att såga av etc) och sätta på en skiva för AF, samt kanske hjul på barstolens fot (har massor av hjul som kan skuvas fast, så kanske det går att få en enkelt flyttbar AF vissa är låsbara men det blir för krångligt att hålla på med.

Det blir att hitt något sätt att låsa hela barstolen när den är på plats för säkerheten etc
    Kommer kanske på mer men skall försöka släppa det idag,
    den kommer med Airmee hemleverans den 27 dec
    så det finns tid att fundera mer kring det.

6. nexus^6

Mottagna gillanden:
    14 634
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Fick nyss ett EarlyBird SMS kl 07:06
    3 försöket gillt och det var ett litet litet "kina" paket som låg i postlådan som var ett skrynkligt med den tunnaste grå fladdriga plasten utan bubbelplast, som de brukar ha för billigaste tredjepart-tredjepart prylarna. Det var två vita ettiketter som var ovanpå varandra, troligen 4XP leveveransen som jag väntat på som är överklistrad med EarlyBird som man ser.
    Musfötterna är här, Toppen.
    Har som sagt OMRICON musklick switcharna.
    Har dock sovit dåligt, får ta hela den här operationen av musen en annan dag.

Last edited: 21 dec 2024
  7. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 452

MINA ENHETER

Så klart man blir sjuk lagom till jul :(

8. mattihp

mattihp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2
    Telefon 2:
    Samsung s20+
    Övrigt:
    Chromecast med Google TV
  9. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 729
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Det är inte vädret, det är åldern...

Android2015, Rospigg och holyjoe gillar detta.
  10. keyser

Mottagna gillanden:
    13 269
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Ingen dum ide, såg någon bygga om en kontorsstol till en rullande höj/sänkbar liten arbetsbänk. De klarar ju en hel del vikt tack vare att de normalt sett bär upp människor.

nexus^6 gillar detta.
  11. Tripod

Tripod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    514
    Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    Lade en beställning i går, dagtid, å paket anlände i dag 22-23 h senare, inte så illa pinkat av vare sig post eller butik. Återstår att se om det kom fram i helt skick.

12. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 394
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Winter sale på Steam är aldrig bra för plånboken.

13. mattihp

mattihp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Nothing Phone 2
    Telefon 2:
    Samsung s20+
    Övrigt:
    Chromecast med Google TV
    Vad köpte du? Keysers Chinchilla carpenters?

14. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 644
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Griljerar färdigkokt julskinka i airfryer. Wish me luck

Kristy gillar detta.
  15. keyser

Mottagna gillanden:
    13 269
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    1734802462538.jpg

Bifogade filer:

Android2015, skythread, Kristy och 5 andra gillar detta.
  16. bernard

Mottagna gillanden:
    47 394
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    **trumvirvel**

Dags att utse årets Androidtelefon! Årets Androidtelefon 2024 - Läsarvalet

Min röst faller på S24 Ultra, fastän jag har en Pixel 9 Pro XL. Det är mest för att jag föredrar Google Camera och Pixel UI, men sett till hårdvaran tycker jag S24 Ultra är vassare. Helst av allt hade jag haft en S24 Ultra med Pixel UI.

msandstedt och Kristy gillar detta.
  17. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 309

MINA ENHETER

Exakt vad är det som kräver den extra prestandan du efterfrågar i ditt användande?

18. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 644
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Exakt som Brownlee då :P

bernard gillar detta.
  19. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 309

MINA ENHETER

Edit ..kanske inte är prestanda utan materialval du föredrar över pixell-lurarna

20. bernard

Mottagna gillanden:
    47 394
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är inte så mycket mer prestandan, utan mer att Snapdragon är något mer pålitlig i bemärkelsen att den håller sig lite svalare överlag, och sedan är Qualcomms modem bättre, så jag brukar få ut mer av batteriet särskilt när man använder LTE (vet inte om det beror på modemet, men tycker också specifikt den håller sig lite svalare när man tex streamar YT över LTE/5G).

Men sedan känns S24 Ultra också lite mer premium. Tex om man knackar på skärmen har Pixel fortfarande en viss känsla kvar av att det är ihåligt, medan Samsungen känns som en mer solid pjäs. Är ju egentligen ingen som rent praktiskt har någon betydelse dock.

Jag föredrar i vissa fall också Samsungs kamera även om jag gillar mjukvaran mycket mer i Pixeln, och sedan gillar jag skärmen, även om jag vet att många föredrog den gamla skärmen vs den nya. Jag gillar att den hanterar reflektioner/motljus så bra, särskilt trevligt på sommaren.

I toppskiktet har konkurrensen blivit mycket större på senare tid, speciellt sedan Google lagt mer resurser på Pixel-serien, så det är helt klart inget enkelt val.