Folk har verkligen gått igång på Comviqs kampanj (med Pixel 8).

Somliga vill ha abonnemanget men inte mobilen (ungefär som de som delfinansierar genom att kränga lurar de fick på köpet vid någon intro*) - men visst har man inget behov; andra vill ha mobilen men inte abonnemanget (behövs en mötesplats för dessa grupper); ett antal är nöjda med allt men gravt obeslutsamma vilka tillbehör de ska skaffa; andra oroar sig över
Comviq/
Tele2 som operatör; några med FOMO frågar sig hur långt erbjudandet sträcker sig. Etc.
Vad ska man säga? Hur långt är ett snöre? Vad är det som säger att deras nästa leverans passar att trycka in i ett liknande erbjudande? De kanske har uppnått syftet, trycka in X antal i kassaflödet närmaste 24m, vem vet.
* Och varför måste så ofta dessa intro-erbjudanden innebära att regga IMEI, mormors skostorlek etc. hos tredjepart, med separat leverans, de kan väl ordna så att butiken kan skicka samtidigt, sedan får de fixa administrationen och kostnaden själva. En sannolik tanke är att de räknar med att en del glömmer/avstår från att ta del av det.
Click to expand...