Jo, skräp vill man undvika.
En sak är vi nog trots allt överens om, å det är som
@bernard sa, att högtalare tyvärr nog inte kan vara högt i prioritering då det kan begränsa urval onödigt mycket när det går att lösa på annat sätt; men finns det så är det bra. Det sagt, har jag förstått att de kan vara bättre numera än de "bakåtriktade" 0,5-1-2 W whatever jag upplevt tidigare.
När jag uppdaterade/köpte en ny skärm förra året sneglade jag på både Dell & Samsung; har för mig att någon Dell även hade möjlighet att ansluta "soundbar" nedtill. Kruxet är väl att i de storlekar som du är intresserad av behöver det inte vara OLED för att det ska börja bli lite dyrt om man vill ha USB-C, hubb etc.
Men på min 27" Samsung ViewFinity har jag möjlighet till USB-hubb via både USB-C, och äldre USB-B, USB-C har även PD och laddar upp till 90 W, sedan är det de vanliga HDMI, DP, och DP-ut, 3 st USB3, och även ethernet plus 3,5 mm jack. (Så strängt taget har den nästan fler uttag än moderkortet på den dator den är ansluten till.

Å knappt ett enda kan man nå utan större akrobatik, men d ser ju bra ut på papper.) Det som är direkt störigt med min Samsung, å även Odyssey vad jag förstår, är den s.k. OSD, menyn (jag avser inte info om "källa" högst upp i ngt hörn utan meny mitt-nedtill), som måste poppa upp så fort datorn slås på, sedan när den skiftar upplösning, och varje gång den går ur viloläge. Driver en del rätt vansinniga.
Det finns säkert fler märken, men det jag tror drar upp priset primärt är storlek och USB-hubb, alldeles utan att blanda in OLED, men den
@bernard nämnde har ju det, utom USB-C (å andra sidan har den därtill högtalare, om än inte högsta prio kanske).
Click to expand...