Sandlådan 4.0/Dammsugare - Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Barbie, 15 oktober 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Förresten, FacemeatFacemeat; och AsciiAscii; varför är ni inte glada och lyckliga då ni faktiskt har en förälder som bryr sig om er? Att sätta regler visar ju bara att han tänker på er och bryr sig om er. Istället så gråter ni för att han faktiskt bryr sig om er. Tänk på alla barn som har föräldrar som inte gör det.

Edit:

mannybmannyb; nu när jag är sjuk behöver jag serier och black books har jag redan plöjt igenom under tentaperioden. Så ge mig något bra tack :)

Last edited: 29 oktober 2011
  2. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Aa visst ja :P

Jag kan tänka längre än min näsa.
    Jag har aldrig sagt att vi ska få rösta att vi ska få lägga oss när vi vill, bara ändra tiderna till kanske en halvtimme längre, minst.
    Vad gör jag för att vara medgörlig? - Jag brukar städa, diska, tvätta, gå ut med sopor och städa hela hemmet. Men inte fan kan han ändra sig med tider.

Och du tror inte jag har prövat med att fråga "Pappa, om jag diskar varje dag så kan jag få vara uppe längre", då har du fel. Jag har frågat alla olika slags frågor om just "gå-och-lägga-sig-tider" men han kör fortfarande på samma tider som vi hade när vi gick i mellanstadiet, TYP.

Visst, han bestämmer men vissa saker kan man få bestämma om tillsammans.

Jag klagade inte på att jag fick lite pengar, någon skrev att jag skulle betala för el osv hemma men jag har inte råd med det. Det betalar min far.
    Men när du var ung så var det sämre, get over it, klaga inte om det du heller. [/QUOTE]

Vi har fortfarande inte klagat om att vi inte har jobb, det finns knappt jobb här. Jag har hellre inget jobb alls, än att ha ett pissjobb som reklamutdelare/tidningssäljare.

3. Barbie

Barbie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    HTC x2, iPhone, iPhone, iPhone
    Platta:
    Spånplatta
    Du kan få sova över och festa med oss (du får endast dricka läsk och äta chips dock) .. Så kan du ta med din dator och sitta vaken till morgonen och sova bort hela dagen.

4. Facemeat

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Vi är glada och lyckliga över att vår far bryr sig om oss, det är vi.
    Vi vet redan att han bryr sig om oss och därav sätter regler.

Förra veckan reste han iväg till Norge och kom hem igår. Vi fick klara oss hemma själva och bestämma tider själva. Vi klarade att gå upp på morgonen och klarade oss igenom dagen. Det märkte han, varför kan han då inte låta oss vara uppe lite längre på kvällarna då vi är lediga?

"Istället gråter ni för", vafan var det där? Vi gråter för helvete inte alls, vi ville bara påpeka att våra tider när man ska lägga sig är helt konstiga. Det är fan inte att gråta, grälsjuka fan.

5. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Vad ska ni egentligen bestämma över? Hans hus, hans regler. Gillar ni det inte så flytta därifrån. Lär er från honom istället.

Du sitter och klagar på att du inte har pengar, du får mer pengar än jag fick av mina föräldrar när jag var så ung, men samtidigt så är du för FIN för att skaffa vilket jobb som helst? Då har du absolut ingen rätt att klaga. Det är sanningen idag.

Jag har delat ut GP, dvs börja vid kl 3 på natten och sluta vid 07, jag har även sålt GT/Expressen och det var inte roligt men jag gjorde det ändå. Det gäller att ha en drivkraft som är stark nog.

Det verkar vara så med många unga idag och även vissa äldre, utan erfarenhet så vet de redan direkt att de är för fina för vissa jobb men sedan kommer de och klagar att de inte har pengar och liknande. Ta ett jobb och "Suck it up" som man säger på engelska.

FacemeatFacemeat; varför är du för fin för reklamutdelare/tidningssäljare? Varför skulle det vara ett sådant skitjobb? Har du testat det? Hur länge då i så fall?

6. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS

Well, lär dig hierarkin då, han bestämmer, du gör det inte... Bra att du städar och allt. Förstår inte hur ni hinner med då jag tycker ni mest sitter på swedroid, ser på film eller spelar spel, men visst, de gör ni säkert.

En dag lär du tacka din far.

jph gillar detta.
  7. Facemeat

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Jag brukar inte sitta uppe hela natten, om jag gör det så är jag vaken hela dagen också så den inte sovs bort, sen sover jag på kvällen igen.

Eller så är jag vaken till runt tre och sen sover och vaknar runt tio på morgonen, det är inget fel med det.

8. Barbie

Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    Platta:
    Spånplatta
    Laga middag till er far ikväll (om möjlighet finns).
    Sätt er ner, efter maten / framför tvn what so ever och diskutera lugnt med honom. Lägg fram förslag. Och se om ni kan kompromissa. Kanske ni åtminstonde kan få höja till 01.30 - 02.00 iallafall.

Jag vet inte hur mycket tid ni spenderar med er far heller.
    Men föreslå att se en film ihop ikväll (om nu möjlighet finns till det, och det fungerar för alla parter). Köp hem lite snacks, ge honom beröm på något sätt och visa / säg att ni är så otroligt glada att ha honom som far.

9. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Allt vi hör är gnäll, gnäll som är spott i Mississippi. Så kommer du och kallar mig grälsjuk och svär åt mig? Nu får du trots allt lugna ner dig lite. Han har ingen kontroll över när ni går och lägger er när han inte är där, så han vet ju inte om det oavsett vad ni säger.
    Ungdomar har en tendens att ljuga, som så vita lögner, för sina föräldrar om det gynnar de själva. Det är en tendens och inget jag säger att ni gör men så ser verkligheten ut.

Vad spelar det för roll egentligen? Gå och lägg er när han säger det och var glada att ni har en sådan snäll far. Som sagt, hans hus, hans regler. Visa honom respekten han förtjänar istället för att gnälla om det på ett forum.

10. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Jag börjar tröttna på att tvingas upprepa att jag inte accepterar gräl, påhopp och allmänna otrevligheter i den här tråden. Den här tråden skall vara en feelgood-tråd.

Ta bråk i PM eller så får det framöver bli ett par veckors avstängning från Off Topic-delen för återfallssyndare. Utan varning.

11. Facemeat

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Vi vill inte bestämma över så mycket här hemma, bara att han ska ändra våra tider när vi ska lägga oss.
    Det kommer inte gå om jag flyttar ut då jag fortfarande går i skolan och har ingen utbildning till det jag vill bli.

Jag klagar inte över att jag inte har pengar.
    Jag är inte för fin för att skaffa jobb, bara det att jag inte vill bli reklamsutdelare, det har jag varit en gång men fan så jävla tråkigt det var.
    Vem är du att bestämma om jag får klaga eller inte?

Helvete heller att jag skulle börja dela ut tidningar vid tre på natten, då sover jag.

Jag har redan varit reklamutdelare och det var en pisslön, då klarar jag mig faktiskt på min månadspeng jag får.
    Har testat vara det i ungefär ett år.

Jag hinner med Swedroid rätt mycket då jag har internet i mobilen och kan avvara någon minut till det.
    Ser på film osv gör jag på fritiden när jag är hemma, efter jag gjort läxor och allt.

Jag kan tacka min far för allt han gör men jag kan klara av att lägga mig senare på kvällarna.

12. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Testa Spaced. Brittisk komediserie även det. Inte riktigt som Black Books, men väldigt skön, inte minst "gunfight"-scenerna - du förstår vad jag menar när du ser den :)

Zooklubba gillar detta.
  13. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Tro mig när jag säger detta, vi har försökt med det. Han är bara inte medgörlig när det kommer till tiderna.

Jag är sjukt glad över att ha honom som far, han är en bra pappa helt enkelt men jag önskar bara han kunde vara snäppet medgörligare.

ZooklubbaZooklubba; DreamHawkDreamHawk; BarbieBarbie;

Ni tre kanske tror att jag är ansvarslös, men jag är raka motsatsen. Visst, det är skönt att sova och allt det där, men på helger skulle det kännas skönt att inte gå och lägga sig "tidigt". Jag festar inte och sånt där och jag klarar mig till exempel på sju timmars sömn.

14. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Will do, ser fram emot det.Hoho :)
    Danke schön.

15. Barbie

Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    Platta:
    Spånplatta
    Okej :/
    Men fråga jag fråga hur han vet att ni går och lägger er vid 01.00?
    Kan ni inte sitta uppe längre utan hans vetskap?

16. Facemeat

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Jag brukar laga middag. Jag har diskuterat många gånger med min far angående de tider som han satt, de går inte att ändra.

Varför skulle någon ens ljuga för sin far? Jag är bättre uppfostrad än att ljuga.
    Vi visar all respekt till vår far så det är det inget fel på. Bara att vi vill ändra "gåochläggasigtider" betyder inte att vi inte respekterar honom.

"istället för att gnälla på ett forum" - Tråden heter "Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden"

Okej, jag ska inte argumentera tillbaka på någons inlägg då.

17. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Nej nej, det var inte så jag menade. Men säljs inte ex Aftonbladet/Expressen hos er? Jag sålde det och då var det humana tider, tror man hämtade de kring 09 på morgonen.

GP var den tiden på morgonen, det var riktigt segt. Precis som mitt nattjobb på Burger King. Har haft många slitiga jobb genom åren.

Dålig lön får man tyvärr på de flesta ställen, speciellt som ung. Så oftast gäller det tyvärr bara att bita i det sura äpplet. Jobbar du tillräckligt mycket kommer du kunna köpa det du vill. Plus att det är riktigt trevligt att ha sparat pengar tills du blir äldre, hur corny det än må låta.

18. Facemeat

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Vi skulle kunna vara uppe längre, men då kan man inte göra det man vill, t.ex. kolla på film på datorn. Datorn måste stängas av vid 01:00 men när vi är i sänger så skulle vi kunna spela eller något på mobilen, men det är dödstråkigt :(

19. Facemeat

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Aftonbladet säljs här, men bara i affärer. Det finns inga ungdomar som springer runt och säljer från dörr till dörr.

ZooklubbaZooklubba; Sorry för svordomar men jag blev lite sur, ska förhoppningsvis inte upprepas :P

20. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    BarbieBarbie; har något åt dig sen, om någon timma.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.