Då måste du ha gjort något tokigt? Angry Birds fungerade utan problem för mig.
Tydligen har jag blivit mer kräsen än jag förväntat mig. Jag har klämt en hel del på min polares Samsung Tab 10.1 som har upplösningen 1280x800 och av vad jag kunde minnas var den skärmen helt okej.
Jag förstod ju att skärmen inte kommer att vara lika skarp som min Nexus 4. Men när jag väl fick min Nexus 7 blev jag faktiskt rent av besviken, även om jag inte hade några förväntningar direkt.
En font, som jag tror hette Robotica? Den såg rätt okej ut, men i övrigt var texten pinsamt dålig faktiskt. Jag försökte att förbise detta och tänka på att plattan trots allt bara kostar 2300 kr. Men det gick inte, jag kunde verkligen inte vänja mig med den dåliga skärpan.
Samt att kolla på Youtube inte var en direkt fröjd heller. Det var inte alls så bra bild tycker jag. Och just Youtube är något jag spenderar minst en timme om dagen på, så det är för mig en ganska stor besvikelse.
Vi får se hur jag gör, jag kanske köper en Nexus 10 istället. Jag måste överväga om jag verkligen behöver en surfplatta för 4000 kr.

Click to expand...