BLOGGINLÄGG: MURPHY'S LAG
Fy fan vad jag hatar idioten som kom på tanken att sätta en HDMI mini-port på mitt graikkort (GTX 560Ti).
Dammsugade bakom skrivbordet i helgen och naturligtvis råkade jag stöta till denna lilla jävel så att jag knäckte adaptern (HDMI mini till HDMI). Fick köpt en nya adapter på
Kjell & kompis. När jag kom hem och skulle sätta i den så märker jag att den är för klumpig då där är en kant bredvid HDMI mini-utgången på datorn. Blir tvungen att tälja bort en del av plasten på sidan för att få i kontakten rakt.
Uppdraget utfört. Kopplar ihop allting bara för att märka att vikten av kabeln gjorde att adaptern böjde sig neråt och tappade kontakten. Eftersom jag inte lyckades strapsa upp kabeln på något vettigt vis gräver jag fram en gammal VGA-kabel. Tar ännu en gång fram kniven och opererar ut den ena skruven från VGA-kontakten. Kollar om det passar, men naturligtvis är plastkorken på den icke-gängade änden i vägen. Går ner i källaren och sågar av korken med bågfilen samt filar den sågade ytan. Skruvar i, strapsar ihop med adaptern som sitter precis bredvid och voila.
Cirka tre liter frustration bara för att någon idiot tyckte att en vanlig jävla HDMI inte fick plats på grafikkortet, även om där tydligen var gott om plats för både VGA och DVI. Jag hatar allt!!
Click to expand...