Sandlådan 7.0/Gifflar – Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Hänglås, 30 jan 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Sprider då lite glädje i den nya sandlådan!

Jag förstår verkligen varför Apple har lyckats, allt fungerar klockrent! Dock så försvinner ju det roliga mekande som android har :)

Håller med! Kändes som jag uppgraderade när jag drog in Windows 7 efter att kört 8an under en månad :)

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Vad fungerar inte i android, då? Nej, du har inte påstått att något inte fungerar men man får det intrycket av att läsa "[...]Apple har lyckats, allt fungerar klockrent"

:P

Jag är inte sur på nåt sätt även om det kan låta så, jag är bara nyfiken. ^^

3. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    De har lyckats att få allt användarvänligt på alla möjliga sätt och vis. Appar och sånt fungerar ju på samma sätt som alla andra. Det att apple ställer höga krav på utvecklarna har ju lönat sig trots allt, svinigt kanske det är men Google borde nog stå på sig lite, är ju en hel del skräp appar fast jo visst, de börjar gå mot rätt håll nu tack vare deras Holo inriktning.

Är ju riktigt plug and play kan man säga :)

Och ja det mesta funkar i android som du säger, men det är bara en liten mängd som orkar med att meka med root och små workarounds (som det är just nu, kommer ju säkert ändras). De flesta vill ju bara att det ska fungera, bra dessutom.

Jag själv har absolut inget emot det utan tycker det bara är kul. Tack o lov så har jag ju min S3a och N7a :P

4. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Vet inte om jag kan hålla med dig om "användarvänligt". Visst, det verkar till synes lättnavigerat, men det är inte användarvänligt att inte kunna skicka saker via USB utan att använda ett tredjepartsprogram eller iTunes. :P

5. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Vad ska du med USB till när du har Spotify, Grooveshark, Dropbox, Google Drive, iCloud och Box? Det är ju bara några exempel. :)

6. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ja, för alla har ju 500 spänn i månaden att lägga på oändlig data. ;)

7. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Man måste ju inte använda sin mobila data till det, finns ju Wi-Fi istället för kabel menade jag! :)

Jag synkar det mesta "stora" hemma iaf, det som jag använder mest. Sen tar ju bilder och dokument knappt nånting. Och om det är en film på 4gb så tar man ju ändå det på Wi-Fi hemma? Brukar hamna runt 800mb-1200mb per månad av data användning.

500spänn? o_O Jag har nog tur som inte bytt ut mitt gamla telenor abb, betalar ju 200/månad och har då 3k sms, "fri surf" (jag vet 15gb...) och ringa upp 200kr.

EDIT: Av nyfikenhet, vad skulle du hålla på att föra över som skulle dricka upp all din datamängd så snabbt? :o

Last edited: 30 jan 2013
  8. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag har ca 9 GB musik, 2-4 GB nandroids (en Samsungnandroid tar typ 2 GB), ca 500 MB titaniumbackups, ca 15 GB i blandade filer, så jag kan inte hålla på att streama :P

Därför är USB guld värt för mig, iaf. Sen vill jag gärna ha friheten att styra över vad jag skickar över, inte att något program ska bestämma att en viss fil inte stöds och ska konvertera till "rätt format". ;)

Ang vad som skulle "dricka upp" min data: Troligtvis när jag för över rom-zips (blandade filer) eller musik/videos.

9. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Så du har inget Wi-Fi hemma då? Inte ens bredband? Det påverkar ju inte din mobil data isåfall :)

Angående allt det andra. Hur stor majoritet tror du går runt med allt det på telefonen? ;) Faktum är att allt det kan du föra över utan usb kabel på ditt Wi-Fi.

Folk vill ha det enkelt, och om en app gör jobbet åt det så blir de mer än nöjda. Får hjälpa farsan då och då att få över bilder för han inte förstår hur mapp strukturen fungerar... Om han då bara kan gå in på Dropbox och få fram bilderna mitt framför sig så gör han ju hellre det? Video är en svacka det vet jag. Jag har själv löst det med VLC Streamer som gör jobbet, finns även val att cache lagra filen om jag vill ha med mig den. Om den nu konverterar det vet jag inte, men den gör filen 100% brukbar, enkelt och snabbt. Precis så alla vill ha det...

Last edited: 30 jan 2013
  10. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
  11. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jo, har både wifi och bredband men det går snabbare att föra över det med USB. Möjligheten med USB tycker iaf jag är mer användarvänligt än att synka med ett av tidernas största skitprogram, varav Kies kommer som direkt 2a.

To each his own. :)

12. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

13. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jo är man insatt i tekniken, som de flesta på det här forumet är så är det ABSOLUT inga problem att göra så. Men en med en helt icke teknisk bakgrund blir det kämpigt för. Sen har jag själv aldrig någonsin behövt använda mig av iTunes eller Kies.

14. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag har en kompis som inte är speciellt tekniskt. När han för första gången började med android så blev han lycklig över hur lätt det var att få över filer. Han skulle spy åt iTunes och allt vad det innebär (han har inte surfabonnemang, plus kasst wifi/bredband)

Men vi kan väl avsluta detta med att "agree to disagree" då det inte kommer leda nånvart annars. ;)

15. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Fortfarande så gillar alla olika saker såklart...

Jag föredrar iallafall Android! :D

16. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag också! Där är vi överens. ^^

17. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Vet någon om de nya BlackBerry telefonerna kommer till sverige? Är ganska pigg på en Z10. Riktigt snygg telefon!

18. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Inatt är nummerflytten till Telenor klar, sen slipper man äntligen Telia :D

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

19. Avicii

Avicii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Telenor är underbart! Deras support är otroligt bra också! :D Har varit gift med dem nu i cirka 5 år <3:innocent:

20. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Har inte haft så här bra täckning hemma i rummet på jag vet inte hur länge. -69dBm och 22 asu snittar jag, och med Telia hade jag ca -111 dBm och 3 asu.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.