Sandlådan 7.0/Gifflar – Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Hänglås, 30 jan 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Superstefan

Superstefan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Grattis! Själv så är jag både nöjd, bitter och besviken.

Nöjd: Djurgårdens spel, klart bättre än de visat hittills i Allsvenskan. Att hålla 1-1 i totalt 120 min mot ett lag som siktar mot SM-guld är bra. Oavgjort vid full tid var dessutom ett rättvist resultat.

Bitter: Förlust. Dessutom är straffar alltid ett tråkigt lotteri, hellre golden goal. Så jävla surt med en stolpträff och en ribbträff. "Nästa gång är det stolpe in", men då gäller det inte Europaspel.

Besviken: De GBG-fans som provocerar hellre än firar samt kastar bengaler upp i folkmassan. Fira på planen är okej i mina ögon, men de som sprang över halva planen hade ett helt annat mål än att fira. Han som kastade upp bengalen utsatte ett stort antal människor för allvarlig fara, och med Friends värdelösa utrymningsvägar i åtanke så är det rent livsfarligt att göra så. Jag önskar honom ett jävligt kännbart straff... Polisen som pepparsprayar och batongslår oskyldiga både på och utanför arenan, men gör inte ett skit för att stoppa ovan nämnda idioter som stormade planen. SvFF som straffar klubbar för att de "inte tar säkerheten på allvar", men sedan misslyckas så kapitalt med egna arrangemang. Notan? Den betalar nog IFK/DIF ska ni få se.

Kort och gott: Matchen var bra även om jag önskat en annan segrare. Efterspelet var bara tragiskt.

Last edited: 27 maj 2013
  2. Vwirstam

Vwirstam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra
    Platta 2:
    Apple iPad Pro
    Tack! Är det bara jag eller finns det ingen CD-läsare i den? Vilket alternativ är bäst för mig? Alt. 2?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

3. Droid113

Droid113 Guest

Alt. 2 har ingen lagringshårddisk utan bara SSD, 120 GB räcker inte till mycket :/ Men byt ut SSDn i alt. 2 till en mekanisk hårddisk så har du ett mycket prisvärt paket. :) CD-läsare klarar du dig nog utan, annars finns det för ~150kr.

4. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    This ^^ :)

Sent from my Paranoid Nexus⁴

5. maxperes

maxperes Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Någon som vet vart man kan köpa rosenblad? Tänkte att man lär väl försöka klämma in lite romantik på 1 års dagen! Spelar ingen roll om dom är äkta eller inte. Kanske smidigast om dom inte är!

Xperia Z.

6. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
  7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

En stormning var väl ganska väntad oavsett vilket lag som skulle vinna. Men att de inte lyckades hålla vinnande laget kvar vid mittlinjen är tråkigt. Som du säger även de enstaka packen som enbart gör det för att provocera, då inkluderar jag både DIF:are som kastar stolar (och som kastar stolar på egna sittande fans, hur fan tänkte man då) och nöten som kastar bengalen. Verkade gått åt en hel del stolar också.

Är mest bitter att jag var tvungen att dra från arenan efter 110 min och skynda mig hitta en taxi för att hinna hem så jag missade straffarna och bara fick höra allt på radiosporten.

Edit: http://www.anglarna.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=7492&start=45#p222813 klokt inlägg.

8. Vwirstam

Vwirstam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    150
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung galaxy S22 ultra
    Platta 2:
    Apple iPad Pro
    Blir denna bra som hårddisk?

http://www.inet.se/produkt/4304004/1tb-seagate-barracuda-7200rpm-sata-6gbit-s

Isåfall blir det den här datorn..

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3384879/2013-05-27

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

9. Droid113

Droid113 Guest

10. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

11. GuiceU

GuiceU Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Haha, sant

Har du några speciella krav på komponenter? Tänkte typ quad- eller dualcore? SSD eller inte osvosv... Tänkte att jag kunde plocka ihop ett paket sen när jag kommer hem! Såg dock att du redan hade fått ett tips, men har inte kunnat kolla på det än. :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

12. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Till skillnad från dig så har han säkert samlat ihop sina inlägg utan att spamma. ^^

13. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
  14. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Haha, nej inget, jag insåg bara att du blivit "Android Master" och har typ, 500 inlägg mindre än mig här ;D

15. Superstefan

Superstefan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Absolut. Storma planen vid cupseger/serieseger/kvalserieseger/motsvarande är nästan något som "hör till". För att återkoppla till foruminlägget du länkade så skulle jag säga att en normal planstormning i princip är "bra PR", eftersom det ger ett ganska mäktigt intryck när folk bara väller in, hoppar och skuttar, alla kramar alla osv. Så länge man håller sig till sin sida och är glad!

Från Södra läktaren där jag stod så var det ingen hotfull stämning alls i ögonblicket IFKarna stormade in, för det hade nog alla räknat med. Däremot när de första idioterna var över mittlinjen och viftade provocerande, då tog det snurr på läktaren - rätt så förklarligt.
    Sedan kan jag passa på att förtydliga att jag ALDRIG skulle anse att det provocerande beteendet rättfärdigar att vandalisera och kasta stolar etc. Aldrig. (De som prickar egna sittande fans är väl iofs idioter som inte ens vet hur man kastar rakt?).

Och glädjande nog läste jag nyss att SvFFs tävlingskommité konstaterat att "de inte kan bötfälla sig själva, för det står inte i stadgarna hur sådant skulle gå till". Vi kan därmed räkna med att IFK och eventuellt DIF får spela inför tomma läktare för att SvFF anser att felet inte är deras. Heja heja!

Så kort och gott kan man väl säga att vi är överens om allt utom vilket lag vi helst hade sett som segrare...:sealed:

Justja. Glömde dela ut en sista känga. Den sista kängan går till Solna kommun och SvFF för sitt fantastiska mutbygge. Ventilationen är under all kritik. Det ska inte ta 20 minuter att vädra bort röken, då har man tänkt fel. Röken låg ju som en dimma på övre sektionerna hela första halvlek...
    Att dessutom inte ens ha väldimensionerade eller ens färdiganlagda vägar till en invigd nationalarena är ett hån mot besökande. Jag är jävligt glad att jag har lokalkännedom där, för några skyltar finns ju knappt. (Hur upplevde du skyltningen, i egenskap av "turist"?)

16. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Skönt man inte behöver bry sig om sin titel. :-P

Sent from holodeck on Enterprise ncc-1701-E

17. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Haha ;D

18. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Haha, det var ett tag sedan man samlade ihop alla dem. Det var när man kunde tillgodoräkna alla inlägg och då även de här i OT :-)

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

19. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Vet att det har kommit upp när Sverige spelade, men hur man bygger en arena som totalt dödar ljudet förstår jag verkligen inte. Skrek sönder rösten efter bara första halvlek och inte hade man hört något.

Haha, skyltningen var ju helt förjävlig. När jag skyndade ut så frågade jag om en gata (minns ej namnet nu), som jag läste var den enda som skulle vara öppen för bilar, av 4 personer så fick jag 4 olika svar för inte fan fanns det några skyltar alls.
    På vägen dit så åkte jag med Änglarnas buss (från puben till kompisvallen).

20. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Du ärväl aktiv som tusan i forumet generellt? Förr låg jag alltid 1000-1500 inlägg ifrån närmsta kandidatXD

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.