Äh, småpotatis! De diskuterar ju att förlänga Tvärbanan med ytterligare en station, så att de får en ny ändhållplats vid Sickla Station. Det är en sträcka på 600 meter, och ska kosta 400 (!) miljoner. Plötsligt känns en upprustning av Saltsjöbanan rätt prisvärd tycker jag
Fast å andra sidan, idag upptäckte ju SL att de fått in 360 miljoner mindre än väntat under förra året. SL skyllde naturligtvis på felaktig budgetering, men man vägrar inse vad man gjort för fel. Naturligtvis hade de ansvariga "ingen aaaaaaaaning" om hur detta kunnat ske (trots att det till stor del beror på att färre köper SMS-biljetter och väljer "riktiga" och därmed billigare biljetter istället).
Konsekvensen blir att SL ska undersöka hur man ska få tillbaka de här intäkterna, och eftersom de sannolikt inte kan få ett större antal resenärer (de har ju redan monopol) så kommer det garanterat bli en prishöjning - HURRA!
Magnus, du gör nog rätt i att bo i Skåne, åtminstone sett ur kollektivtrafiksynpunkt. I övrigt ser jag få fördelar, även om min (skånska) flickvän försöker få mig att se dem nästan dagligen...

Click to expand...