I och med flytt utomlands nu i höst så är en ny mobiltelefon ett måste, dels pga att man ändå skaffar sig abonnemang där och inte minst med tanke på grund skicket min nuvarande som mot alla odds har överlevt klippor och asfalt.
Jag har sedan 2009 haft mobiltelefoner med enbart Android, men jag känner att det är dags att lämna skeppet på grund av olika anledningar som exempelvis nyfikenheten på något nytt, men inte minst med tanke på att alla Android-telefoner aldrig har fungerat felfritt, speciellt inte efter att jag uppdaterat min Xperia S till Jelly Bean...
Jag lutar allra mest åt att införskaffa mig en iPhone... Vad jag dock inte är helt säker på är om jag ska köpa en 5:a eller vänta på 5S? Köpa en billig kontanttelefon och vänta på 5S eller köpa en 5:a direkt?
Anledningen till att jag starkt överväger en iPhone är att jag bara vill ha något som fungerar. Jag vill inte längre vara med om att en uppdatering resulterar bl.a i dysfunktionella volymknappar, laggande menyer osv. Nu finns det givetvis inget som garanterar att detta inte händer Apple, men en annan bidragande faktor till att jag överväger en iPhone är jag också har MacBook och AirPort.
Råd mottages gärna.

Click to expand...