Sandlådan 8.0/Hallongrotta – Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av DreamHawk, 9 sept 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 204

MINA ENHETER

Får säga att jag till viss del håller med dig. Skulle definitivt köpt från dig jämfört med någon mindre känd forumit. Glad att jag aldrig varit i den situationen, sålde en chromebook för något år sedan här och krävde förskottsbetalning för min säkerhet (erbjöd såklart internetgiro och tänker jag efter kanske jag använde det, minns fan inte.)

En sådan tråd kommer definitivt bli merarbete för mods. Men hey, det är därför mods finns till. Det är egentligen en dålig ursäkt.
    Det stora problemet blir nog att visa vem som har rätt, med semi anonymitet kommer det säkert bli en del pajkastning (dvs jobb för mods) och hur kan mods veta sanningen? Kommer i bråk (nästan) alltid finnas två versioner av vad som skett. Blir svårt om tex mods inte varit där Irl vid packning, postning och betalning. Vilket är omöjligt.

Utöver det får man ett annat problem med falska betyg. Tack-knappen i OT och övertrampet som vissa användare gjorde, som var anledningen till att knappen försvann, är ett praktexempel på att Swedroid inte är förskonade.

Sent from my C6903 using Tapatalk

2. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Så är det ju. Det är ju väldigt få personer som orkar skaffa en användare och sen sitta och fila på den i månader. Bara för att få ett "bra rykte" här för att sedan luras. Nästan alla som svindlar behöver ju pengar snabbt.

Ja, mods är ju till för det. Jag har varit forumansvarig på ett forum med 55k användare och där var modsen inte alls så inaktiva som dom känns här. En anledning är till en viss del att alla sköter sig iofs väldigt bra här på forumet. Men ibland får man känslan av att modsen här vill göra så lite som möjligt.

Sen är det som du säger, det är alltid svårt att bevisa och allt det där. Men någotsorts system behövs nog. Det avskräcker förhoppningsvis lite för dom som funderar på att komma in och hustla.

En användare som har 2-3 positiva betyg från användare som hängt här mycket och länge har ju genast en fördel mot en användare som har 2-3 positiva betyg från användare som har 2 inlägg var. Då kan man ju nästan räkna ut 1+1 där.

Det kommer ju alltid finnas som sagt folk som luras av olika anledningar. Men tittar man på tradera t ex så är ju deras system helt klart fungerande och lär hjälpa till att massor med affärer faktiskt går som dom ska.

Något måste ju göras här tycker jag iaf. Jag har upplevt att det varit mer och mer på senare tid som varit dimmiga affärer...Vore ju jävligt tråkigt om K/S stängs eller liknande för att några inte kan sköta sig.

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Tack-knapp i OT? förstår inte vad du pratar om :innocent:

Sent from my HTC One using Tapatalk

4. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Någon som vet var man kan hitta en riktig topplista över appar i PlayStore, för hela världen?

Den som finn nu visar ju SVT Play som tredje och BankID som fjärde, vilket är absurt.

5. maxperes

maxperes Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Älskar att iPad är samlingsordet för ALLA plattor, bland både barn och vuxna. Helt stört egentligen, fast ändå inte

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

6. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Så nu när jag har liksom, 6000 posts, så kan jag börja blåsa folk för inte en jävel skulle misstänka mig?? :D (vet refererar till fel post här, men #yolo )

7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 204

MINA ENHETER

Ja, eller så säljer du själva kontot eller blir hackad. Citera rätt för fan.

8. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    NEJ, JAG VÄGRAR! #anti

9. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 583
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

Om du servar bilen på en verkstad, kolla om de har någon assistansförsäkring, ingår på många ställen faktiskt och galet smidigt om man inte får igång bilen!

Bärgades kommer och om de inte får igång bilen tar de den med sig, på många ställen kan man även få en hyrbil i någon dag. :)

Några har lyckats med sin marknadsföring helt uppenbart. Sen här det lättare att säga iPad än Galaxy Tab 8.1 osv. Men mer korrekt borde vara surfplatta eller platta. :)

Skickat från min iPhone 5s.

10. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Man blir rätt matt i kroppen när man hade bilen inne igår för att motorlampan började lysa. Var någon vakuumslang som var paj. 1030kr. Så idag när man är ute och kör börjar lampan lysa igen...

Kostar 700kr i avgift bara för att dom ska felsöka. Hoppas verkligen inte det är något nytt så jag slipper betala denna gång.

11. Critical

Critical Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag avråder dock ingen från att anmäla, det jag säger är att man inte ska förvänta sig att ha pengarna tillbaka inom kort eller ens ett år. Jag känner folk som har väntat i flera år också, vilket kan göra väldigt många sura även mig själv.

Jag tycker inte heller om att du jämför mig med SD. Detta är inte ett klagomål, jag frågar varför man rensar mina inlägg då jag tydligt visar just varför användaren ska nekas tillgång till köp och sälj. Det är så enkelt som en IP-bann i vbulletins kontrollpanel och man undviker på så sätt att flera förlorar pengar på idioti.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

12. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 204

MINA ENHETER

Du har missförstått mitt inlägg helt. Det var inte meningen om du/ni läste mitt inlägg och tolkade det som jag menat att du avrådde mot polisanmälan.

Jag jämförde aldrig dig med SD. Det jag syftade på var generellt att du ska inte förvänta dig (läs man eller hen om du vill) förändring om man inte gör något själv.
    Det var generellt till alla och ingen jämförelse mellan dig och SD. Inlägget var för att råda till polisanmälan om man (läs man eller hen, vem som helst helt enkelt.) råkat utför en scam oavsett hur pinsamt det är.

Ta inte allt personligt för du har blivit citerad.

Mitt inlägg behandlade inte dina klagomål mot admins alls.
    Swedroid tjänar inget direkt på att ha ett K&S-forum. Så du får gärna utveckla hur de förlorar pengar. Jämfört med hela siten och alla andra forum tror jag det är en spottloska i havet när man tänker trafik och annonsintäkter.

13. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Köp en ODB2 adapter från ebay och använd dig av Torque? ;) Om du nu bara vill veta vad som är fel... hela totalsumman av det blir väl runt 60kr

Den kan ju inte läsa alla koder men en hel del klarar den!

14. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Hmm. Förklara närmare.

Edit: Alltså man kör i den på samma ställe som bilverkstaden gör. Kollar koden så kan man sen bara fixa det själv. Antar att man kan släcka lampan också osv?

Last edited: 15 jan 2014
  15. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 204

MINA ENHETER

Jag blir galen. Tangentbordet älskar att lägga in punkter så den tror att man är klar med meningen. Hittar inte den inställningen när jag bläddrar i telefonen. Help plz. Jävla tangentbord på en Z1

16. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Yes, de har verktyg som kan läsa av fler koder dock, olika märken på olika verkstäder. Tech2 använder ex. Saab.

Jag hittade senast med hjälp av appen att det var en slang som lossnat till dumpventilen, sen är det bara och släcka lampan i appen. Om felet finns kvar så tänds ju lampan igen efter en stund :) Du kan även läsa av live data som bilen stödjer att skicka via ODB2

Vad har du för bil?

17. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Låter ju nästan för bra för att vara sant. Har en SAAB 9-5 Aero SC 2002.

Lust att länka upp mig till vad jag skulle behöva för detta?

18. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Det lättaste vore ändå om folk slutade vara blåögda och använde tjänster där båda parter är försäkrade från en scam. Kostar lite extra men det kan vara värt en hundring för att slippa bränna flera tusen på en sak man aldrig får.

19. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Google på OBD2 på typ Ebay eller Dealextreme.

Den kopplar sedan upp till din mobil via blåtand.

Vi sålde en herrans massa sådana genom Droidstuff när vi drev det och OBD-scanners precis kom till Europa för en billig peng.

20. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jodå sparat mig ett par tusen... ;) Jo då funkar det utmärkt, den sitter under ratten om du inte känner till det.

Hade för mig att de var billigare men samma sälj i sverige runt dryga 200kr tror jag.

http://www.ebay.com/itm/Diagnostico...2?pt=LH_DefaultDomain_186&hash=item51a0326c94

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque&hl=sv

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.