Sandlådan 8.0/Hallongrotta – Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av DreamHawk, 9 sept 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Tror att "problemet" med att cannabis inte är legaliserat beror på att ingen av de som bestämmer har testat på det och går endast efter vad de tror att majoriteten av väljarna tycker och tänker.

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Rök en joint så kanske du lugnar dig :teeth:

:teeth::teeth:

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Förutom Barack Oganja!

Tänk om de hade fattat hur mycket skattepengar de skulle fått in vid en legalisering. Tänk också hur många nätverk av kriminella som hade tappat mark.

För en stat är det inget negativt att legalisera. Det finns klara bevis på att ett krig mot det inte har några som helst förändringar i bruket i landet. I USA lägger de mer än någonsin på att försöka få bort det men ändå så röker fler i år än vad de gjort förr. Det finns liksom ingen korrelation mellan förbudet och bruket :P

4. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Ju mer dom försöker få bort det desto mer kommer fler att göra vad de kan att fortsätta ha knarkflödet. Varför förstår inte de högt uppsatta detta?

Jag tror det skulle bli mindre kriminalitet om man bara legaliserade skiten istället. Speciellt de "droger" som inte ens är så skadliga som de tror, tex marijuana.

5. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Äsch billigare än Saaben, jag ger bara 2100kr mer i årsskatt än dig ;)

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 205

MINA ENHETER

Jag tippar på hatten för att du tog dig tid att svara och särskilt med ett sådant långt svar. Jag hoppas även du kan svara på det här inlägget.

Nu blev det här fallet otroligt intressant. Men jag hoppas du förstår min skeptism mot att möta någon som ur min synvinkel indirekt hotar mig, det blir ju inte heller bättre när du direkt påpekar att jag skulle vara psykiskt sjuk. Det är lite väl magstarkt och visar att du har brist på respekt. Så trots det indirekta hotet så skulle jag inte vilja spendera tid med dig för en fika bland annat för respektlösheten. Är du läkare också kanske?

Jag missunnar ingen en bra bil, ett bra hus/lägenhet, en frisk familj, ett bra jobb etc. Jag är inte en sådan som blir avundsjuk för jag ser en bra bil på vägen. Jag blir däremot fascinerad så fort jag ser en fin blänkande Tesla och funderar på att köpa en sådan själv. Fascinerad och inte avundsjuk. Så du kan gärna ta dina lögner om hur jag skulle vara psykiskt sjuk och avundsjuk någon annanstans.

Du skriver att jag sprider lögner. Det är inte sant, ironiskt nog är det lögner du skriver. Nu ska vi nämligen gå till fakta-delen av det här inlägget, som jag även hoppas du svarar på.
    Bilden du lade upp visar även första numret, eller stora delar av första siffran. Ganska mycket av första siffran, tillräckligt mycket att dra slutsatsen att det är 0 som är första siffran. (Här kan det ju vara fel, du får gärna rätta det).
    Vi har alltså 3 bokstäver och 1 siffra, två siffror är alltså okända. Det lämnar 10*10 dvs 100 olika alternativ (00 verkar inge fungera hos Transportstyrelsen så kanske bara 99 alternativ). Det är helt enkelt simpel matematik.
    Det kanske låter tidskrävande, men det tar mindre än 10 minuter att gå igenom alla de här registreringskyltarna. Det är ungefär så lång tid min busstur enkel väg till jobbet tar.
    Tips för de som vill göra liknande: Använd android-appen eftersom den inte har samma sök-restriktioner som deras hemsida har.
    Utkomsten av det lilla experimentet är alltså att det bara finns en enda Porsche Cayenne, det är även den enda porschen i den nummer-serien.

Mer FAKTA och inte lögner som du försöker få det att låta:
    Bilen ägs av en som köpte den i Oktober om jag inte minns helt fel. Den tidigare ägaren är idag 47 år. Han köpte bilen runt maj 2013 och sålde bilen i Oktober som sagt.
    Bilen har fordonsår 2006 och var i trafik första gångne i Sverige 2006-01-24. Den har dock typgodkännandedatum 2004-10-12 och det vet jag inte vad det betyder.

Det här är inga lögner, det är fakta från Transportstyrelsen. Av hänsyn att det faktiskt tog runt 8 minuter att gissa sig fram till rätt, jag tror folk löser det på mindre än 1 minut nu när jag skrev att det bara finns en porsche i XJJ0xx. Så skriver jag inte ut hela, men det är bara att skicka PM.

Ett samtal till transportstyrelsen för att få reda på tidigare ägare tar inte ens 5 minuter och då är mesta tiden i telefonkö alternativ bli sur på deras dator som vägrar släppa vidare en till en handläggare.

Jag tror nog att det tar längre tid för mig att skriva det här svaret än få reda på informationen ovan. Stryk det sista, jag gick igenom mitt svar igen och vet att det tog längre tid att skriva det här svaret. Och "fika" skrämmer mig inte.

7. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Inte för att vara på någons sida, men varför lade du tid, om än kort tid, på att leta reda på info om hans bil, något som inte ens borde beröra dig? :P

Bara av ren nyfikenhet eller var du bara uttråkad? ^^

8. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag förstår inte heller hur de inte kan förstå.

9. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 205

MINA ENHETER

Den frågan är ju redan besvarad i tidigare inlägg :-P. Det var en blandning mellan tid över och experiment på vad för info man kan ta reda på. Det är ganska intressant så mycket som är offentligt idag.

Sent from my C6903 using Tapatalk

10. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Skickat från min iPhone 5s via Tapatalk

11. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Så är du 47 eller lånar du bilar? ;)

12. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Haha sätt dig ner med din forumpolare herr zoorklubba och fortsätt gärna spekulera och dividera vidare tillsammans kring ärendet. Eller åtminstone hjälp stackaren med sökandet och letandet . ;) Jag kanske rånar bilar också det har ni inte tänkt på. Seså vilsna varelser nu fick ni lite mer info att gå på! Det bjuder jag på.

13. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ja att du stjäl bilar verkar kanske troligare eftersom du inte stod som ägare och kallade det för "din" :-)

Det var oroväckande enkelt att leta i appen. Tog 1 minut inklusive nedladdningen. Inget är privat längre.

Skickat från min Sony Z1 Compact

14. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Sjukt att vi inte är mer skyddade egentligen...

Tror man kan leta reda på väldigt mycket bara man tar sig tiden...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

15. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Jaha, oj, det tänkte jag inte på. :P

Ja, det är faktiskt ganska intressant.

Edit: Det var som en som spelade på samma server på CS:S som mig.
    Hans steam-profil hade hans namn, både förnamn och efternamn, och han undrade hur vi visste hans namn.
    Därefter kunde man leta reda på vad hans föräldrar heter, var han bor och allt sånt. Men han kunde ändå inte lista ut hur vi fick reda på det. ^^

Last edited: 20 feb 2014
  16. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Fortsätt leta och ringa runt tills svar ni finner skall. Jag är glad att jag bidrar till er sysselsättning i er annars dystra vardag. Jag ger er första tre bokstäverna av min andra bil också så ni kan ha nått mer att leta på: LWA

17. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 205

MINA ENHETER

Men xjj0 stämmer? Då är det jag presenterade fakta och du ljuger.

18. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ge mig första siffran också så är saken biff ;-)

Skickat från min Sony Z1 Compact

19. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Xjj0? Yrar du runt eller är du efterbliven på riktigt? Det enda du har presenterat hittills är ditt patetiska och tråkiga liv. Jag skulle rekommendera att du ringer och snackar ut med en psykolog istället för att ringa till transportstyrelsen.

20. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 205

MINA ENHETER

Lugna ner dig lite, eller blir du upprörd när någon synar din bluff? Jag har redan förklarat vad xjj0 betyder, hade du bemödat dig att läsa vad folk skriver hade du förstått.

Personliga påhopp kommer du inte så långt med. Bilden på porschen visar att regnummret är xjj och man ser större delen av första siffran som definitivt ser ut som en 0a.
    Kan du bekräfta eller dementera att regnummret börjar på xjj0 på "din" gamla pärla?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.