Sandlådan 8.0/Hallongrotta – Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av DreamHawk, 9 sept 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det kliar inte i mig någonting men visst blir jag (med många andra som du själv ser) intresserade och nyfikna när du uppenbarligen som det ser ut döljer något.

Bevis? Ja om du vill kan jag ta ett screenshot på varje regnummer i serien men både du och jag vet att det är ganska onödigt. Det finns inga fler Porschar i serien. Det är den enda. Det är därför det är så uppenbart att något inte stämmer såvida du nu inte är 47 år ;)

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Du skrev ju att du självklart äger alla dina bilar... Är den skriven på nån annan så äger inte du bilen, du är bara brukaren.

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 204

MINA ENHETER

Jag har inget svenskt nummer som jag kan använda för att använda sms-tjänster helt enkelt. Och inte sitter jag på en fax heller.
    Det går (och jag fick) ut alla 5 tidigare ägarna på sagda Porsche.

Det här svaret, i alla fall delen jag citerade nu. Tyder på att du skulle kunna skriva ut reg-numret om jag frågade snällt. Men i ett annat senare inlägg säger du att du inte behöver det, fine det behöver du såklart inte.
    Men du har allt svarat dåligt och var ganska snabb med personliga påhopp. Så att du svarar fint, det vettekatten. Trots upprepade påhopp mot mig har jag försökt att svara diplomatiskt, "vet jag inte" i ett svar var en pik mot att du svarade lika drygt och det var väl lite fult.

Men vad vet jag, jag är ju tydligen psykiskt störd och sjukt avundsjuk för en 2006 års modell (som din bild visar, men du säger 2004).

Jag har flera gånger frågat snällt, stämmer XJJ0?
    En annan fråga som jag försöker ställa trevligt och diplomatiskt, är det en 2006 års modell eller en 2004 års modell?

Datumet (månaden) för försäljningen stämmer överrens på bilen på bilden, årsmodellerna gör det inte och ägarna gör det inte. Eftersom den forna ägaren på bilen på bilden är 47 år och du säger dig vara 24.
    Är det någon av dina släktingar som stod på bilen?

4. tontmobil

tontmobil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    474
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Ursäkta, men vad menar du med inte nyligen lagligt.... ?

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

5. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

formulerade det lite dåligt

6. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    *läser tråden med spänning*

7. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Hoppas inte det blir som med kassaskåpet på reddit nu bara...

8. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Danmark/Malmö - samesame ;)

Upplys mig tack!

9. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

Inte helt hundra på bakgrunden till historien, men tror det var såhär.

En polare i ett kompisgäng i Nya Zealand eller Australien köpte ett nytt hus (som tidigare var ägt av gängmedlemmar/drug dealers. I källaren som såg för jävlig ut hittade dom ett gömt (inbyggt i väggen) kassaskåp efter dom städat.

Så en av dom postade en bild på reddit på kassaskåpet i början av 2013 och skrev typ som jag skrev ovan och att dom skulle öppna det och se vad som fanns i det. Dom skulle posta vad dom hitta eller inte hittade.

Sen gick tiden...det blev en plojgrej på reddit om andra saker som aldrig fick sin uppdatering att det var som kassaskåpet.

Men sen! 2 dagar innan 2013 var slut eller något sådant postade dom äntligen bilder på det öppna kassaskåpet och vad som fanns i det. Det var tomt.

Hoppas inte han tar sådan tid på sig att posta sitt/sina reg. nr :cool:

Edit: Det fick alltså stort genomslag. Nådde t om media och blev tidningsartikel/nyhet. Det skapades gifs, memes osv.

Här är första posten.

Här är inlägget när det är öppnat.

Last edited: 20 feb 2014
  10. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Haha, nä det får vi inte hoppas :-)

Vi får fråga snällt. Aoem, with a cherry on top, vad har Porschen på bilden på reg.nr.?

Skickat från min Sony Z1 Compact

11. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    377
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Här är mitt regnummer

Skickat från min iPhone 5s via Tapatalk

12. indika

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Någon som ska köra vasaloppet i år? Är på väg till Mora för att hämta ut min nummerlapp nu :)

13. indika

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Men jag ska köra kortvasan ska jag tillägga. 30km bara

14. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Hehehe du är rätt rolig må jag säga. Jag antar att mysteriet med denne mystiske 47-åring lär gå in i historieböckerna. Jag personligen har ingen aning vem det är eller vad det har med min tidigare bil att göra. Jag har ingen släkting i Malmö som är just 47-år gammal. Min cayenne var/är importerad från Italien början av 2005 men det är en 2004a och för er som inte vet så är det första generationens cayenne som började tillverkas 2002. Så en cayenne 2002 ser precis likadan ut som en 2006 osv.

Att en cayenne står på en 24 åring förstår väl vem som helst att det inte är lönsamt. Det har jag aldrig sagt heller. Kolla gärna upp vad en helförsäkring ligger på en 24åring på just en cayenne, det ligger på mer än 50.000kr per år. Vilket är hälften av priset jag gav för min bil på den tiden. (hade den i nästan 3 år).

Jag ÄGDE bilen, dvs jag betalade för den, jag betalade skatten, försäkringen och servicen på den. Om inte det är att äga en bil, vad är då? Bilen bytte jag in nån gång under september-november minns inte riktigt när på en bilfirma i Kungsbacka.

Vem som är 47 åringen kan jag inte svara på.

Hade jag velat ljuga om att äga en bil så hade jag valt att skryta med en lite nyare o finare bil inte en 10 år gammal cayenne som går på mindre än 100k för tillfället http://www.blocket.se/stockholm/Porsche_Cayenne_Turbo_52177059.htm?ca=23_11&w=3
    (jag förlorade ännu mer än så på min kan jag säga) Låt säga att jag fick endast 85k inräknad på den när jag bytte in den. Så om folk fortfarande vill tro att jag ljuger. Be my guest.

Men att jag har arbetat hårt för mina pengar och köpt min bil kontant för att någon sedan ska påstå att jag ljuger det gör mig ganska förbannad, vilket det hade gjort någon annan också.

15. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Skumt. Skumt skumt skumt.

Det är inte mig du behöver bevisa nåt för. Jag tycker bara att du antagligen hade sparat rätt mycket energi på att säga vad de sista två siffrorna är på bilen på bilden eftersom den inte såg ut att tillhöra dig.

Varför du skulle ljuga om en, nu, gammal Porsche vettifan men märkligare saker har hänt :)

Men du vill inte uppge hela reg-numret eller? Personligen är jag nyfiken nu när det blev en stor sak av det. Inte av någon annan anledning.

16. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Varför hoppar aeom alltid över frågorna om regnummer? Har man rent mjöl i påsen kan man bevisa oss fel.

17. aeom

aeom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Jag behöver inte bevisa något för någon. Så vad vill du ifrån mig? Är jag anklagad för något olagligt menar du? Att jag ska behöva bevisa något menar du? Nej dåså fortsätt spekulera vidare kring regnummret, och nej det är inte en 0:a. Och nej bilen stod inte på mitt namn. Vem det stod på och när tycker jag inte att du eller någon annan har att göra med. Jag frågar inte dig något om din bil eller lägenhet heller. Jag skiter fullständigt i.

Men jag antar att du och andra har för mycket fritid.

18. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 058
    Telefon:
    Galaxy S25 Edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S25 Edge
    Den svenska avundsjukan

Skickat från min GT-N7105 med Tapatalk 4

19. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 204

MINA ENHETER

Snälla rara söta aeomaeom; kan du titta på bifogade filen. uploadfromtaptalk1392906905901.jpg
    Står det inte xjj0 där? Så vi kan bekräfta att numret börjar på xjj0?

Det är ju klart att du inte måste svara, alla har rätten att hålla tyst. Men det låter väldigt märkligt. Du/vi vet redan att det bara finns en Porsche i den serien, en Porsche som sattes i trafik 2006 (alltså inte 2004) och vars 47 åriga ägare sålde bilen i oktober 2013.

Minns jag även rätt så köpte 47 åringen bilen kring Maj 2013. Exif på bilden du postade är tagen i maj 2013. Kan självklart vara ett lustigt sammanträffande och ett stort missförstånd. Men allt känns väldigt skumt, varför dölja saker.

Sent from my C6903 using Tapatalk

20. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Du reagerar bara väldigt märkligt i mina ögon. 6 tecken och ingen tvivlar på dig. Nu ser det ju ut som att du håller undan något när du inte skriver ut numret.

Och fritid vet jag inte. Du verkar lägga rätt mycket av dig dag på att slingra dig ;-)

Skickat från min Sony Z1 Compact

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.