Sandlådan 9.0/Iransk Kaviar – Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 4 mar 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Nope, har inte hört av mig än. :)

2. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Osäker men jag har för mig att jag har läst senast 15 april.

SM-N9005 via Tapatalk 2

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jaha men då så. Tack :)

Sent from my HTC One using Tapatalk

4. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Nej, du fick det till det. Du vill få det till något det inte är.

Jag länkade till en artikel där som testat Windows på en bunte laptops med likvärdiga specs right? Vilken låg i topp?

Läs din egen signatur.

Haha. Du säger att det är bullshit, då är det så right? För du kan allt, vet allt. Du har gjort testar hemma och testat likvärdiga datorer och gjort prestanda tester så du vet.

---

Ingen idé att jag ens försöker. För du och andra Mac hatare har alltid rätt. Alla vi som kör Mac är dumma i huvudet. Alla miljoner och åter miljoner i världen som inte kör Windows fattar inte, kan ingenting.

Alla som kör Windows och alltid kört Windows vet precis bäst. Japp, inget att diskutera folk! Ni har alla fel fel fel.

Mac Pro är en soptunna och jag kan inte förstå varför man vill ha en sådan! Den är ful och dyr. För jag går in med inställningen att alla använder en dator som jag gör. Man kan inte spela på Mac! Kan man ens öppna ett Word dokument?! Man kan inte göra något på en Mac! Jag vet, fast jag aldrig använt en i mer än 5 minuter på Media Markt.

Ingenting någon någonsin säger som är positivt är vettiga. Allt dom säger är fel. Utan att jag själv har några bevis för att dom har fel. För jag går in med den inställningen direkt för det är ju Mac vi pratar om! Herregud! Vilken skit det är.

Ungefär så?

5. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Herregud.. Mår du bra?

Sent from my HTC One using Tapatalk

6. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Lite ont i vänster foten. Annars bara bra.

Öm punkt eller?

Är ju bara en ungefärlig sammanfattning av all skit du spytt ut på Macar sedan jag blev medlem här.

7. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Någon som vet om jag på något vis kan få absolut 0 grejer på mitt facebook flöde? Vill endast använda chatten och helst slippa se all skit folk lägger upp/delar osv :P

8. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

Antar att du använder Windows? Kommer inte ihåg vad chattprogrammet hette dit.

Men jag använder Adium som jag kan koppla alla chattbaserade sociala grejer till. T ex Msn, facebook, g-talk osv osv.

Slipper man logga in på facebook för att chatta utan bara kopplar ditt konto dit istället. Pidgin tror jag det likvärdiga hette till Windows/Linux när jag använde dom systemen förr.

Edit: Pidgin ja. Men gick inte att koppla facebook dit tydligen.

http://www.pidgin.im/

Måste ju finnas nåt precis som Adium till Windows/Linux med.

Last edited: 23 mar 2014
  9. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Hmm jo iofs, men tänkte mer om det fanns någon Facebook inställning för det. Använder det fortfarande för lite inbjudningar och chattar som sagt så att om det fanns något mass grejs som stänger av allas inlägg så vore det super :P

10. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Apple är bäst, precis allting Apple gör är bäst och bättre än alla andra. Steve Jobs var en gud, och Tim Cook är hans reinkarnation. Macs är de bästa datorer som finns, precis rätt pris på dem för Apple är bäst på det. Operativet slår allt som finns utan tvekan och tävling, snyggast och bäst och hårdvaran är absolut precis perfekt. iPhone är det bästa som finns, bättre än allt alla andra skickar ut och iPad har ingen jämlike.
    Allt är perfekt, perfekt mjukvara, hårdvara och pris. Säger Apple något så är det absolut lag. Allt de gör är bäst, utan tvekan, och varenda liten feature är noggramt uttänkt och designad. Världen är Apple.
    -----
    Det är typ så ni tänker, va?

11. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

Inte en aning, använder inte facebook längre. Men tvekar, av erfarenhet så gör dom sådana grejer svåra att genomföra för dom vill ha dig där...

Men det med inbjudningar kan du ju bara sätta att du får ett mail när du får en inbjudan?

Och chatta som sagt går ju med IM programmet. Hitta ett som hade support för facebook.

https://www.trillian.im

12. leolulz

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Just det, jo ska ge det ett försök absolut :D

Facebook Messenger finns ju till telefonen så den biten är ju lugn iaf!

13. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

Nej. Kan bara prata för mig själv. Men jag startar inte massa skit varje gång det nämns något om Windows osv.

Senast igår tror jag det var när jag postade en bild på mina ben när jag satt gött framför datorn. Någon/några här såg att jag hade en Mac och direkt var man tvungen att kommentera vilken skit det är.

Gör jag så? Eller ens någon annan här som kör Mac? Jag har aldrig sett någon spy skit över er som kör Windows. För vet du vad? Jag bryr mig inte. Om du är nöjd med Windows och det funkar för dig så är det helt okej.

Men vad du och många andra inte verkar förstå och respektera att vi som kör Mac kanske är nöjda med det och det vi använder dom till passar oss bättre än Windows och det är därför vi engång gick över från Windows?

Såfort Mac Pro kommer på tal så MÅSTE du ju bara förklara vilken soptunna det är. Eller hur? För du är så trångsynt att du inte fattar att den är byggd för andra saker än vad DU använder en dator till. Bara en sådan sak visar ju på vilken liten förståelse du har. Du kan inte få in i ditt huvud att folk verkar använda en dator på olika sätt. Speciellt företag som Mac Pro är byggd för. Du verkar tro att den finns som ett alternativ att köpa för att surfa på Facebook eller något.

Nej, jag är inte världens bästa person. Absolut inte. Jag kan vara säkert irriterande många gånger när man diskuterar här osv. Men vafan, jag försöker iaf se saker på olika sätt och inte BARA utgå från mig själv och min behov och stenhårt stå på mig att alla bör göra som jag.

Men sedan jag varit medlem här så är det precis så du fungerar. Jag skiter i vad du tycker om Mac Pro, du är inte rolig när du måste påpeka att det är en soptunna. Du har ingen susning om hur musik/videobranschen fungerar uppenbarligen t ex. Så du har ingen aning om varför Mac Pro används till och varför i princip alla större företag som sysslar med sådant kör Mac Pro. Du har aldrig tagit reda på det, du tänker bara på hur du använder en dator och det är bäst så.

Last edited: 23 mar 2014
  14. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

"vi som kör mac"

Tar du åt dig, du som inte bryr dig? Du verkar hela tiden vilja bekräfta ditt val.

15. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Leta upp ett enda inlägg här i sandlådan eller någon annanstans (förutom Mac-tråden för den är liksom till för det) där varit tvungen att bekräfta det.

När du ändå är igång kan du leta upp dina inlägg där du måste påpeka varje gång vilken skit Mac är, speciellt Mac Pro "soptunnan".

Tår åt mig? Nej. Men det är sjukt jävla tröttsamt att läsa vilket dumhuvud man är för man kör Mac. Som sagt, senast igår helt out of the blue. Var inte ens en diskussion om Windows, Mac eller annat OS. Jag postade en bild. Direkt måste man hugga på Mac och vilken skit det är.

Jag ska börja med det med mot dig Ascii. Varenda gång du yppar något om HTC, Windows eller annat som jag inte är speciellt förtjust i ska jag påpeka det. Varenda gång. Så skavi se hur kul du tycker det är.

16. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Jag högg inte på dig igår, för vet du varför? Jag skiter i om du använder mac. Jag gillar inte mac, men jag angrep inte dig igår för det.

Jag har heller aldrid påstått att macanvändare är dumma i huvudet.

Så snälla, ta av dig offerkoftan.

17. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

Det skiter du inte i alls. Totalt skitsnack. För du måste alltid påpeka att det är en soptunna osv. Var inte sålänge sedan du postade en bild på någon soptunna om jag inte minns fel och påpekade att det var en Mac Pro.

Har ingen offerkofta. Inte det minsta.

Är bara less på att man måste höra det varje gång. Det hade du och vem som helst varit med om några alltid måste påpeka att något man använder är fel enligt dom.

Men nej, jag kollade nu. Du var inte med i kören igår om min bild. Så det var inte riktat till dig. Så det igår behöver du inte ta till dig av.

Men annars är du aldrig sen med det.

---

Starta en tråd om Windows vs OS X istället. Så kan vi alla diskutera det där istället om det är så intressant. Jag kan inte se att det skulle leda till något direkt. Men jag kan absolut ha fel.

18. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Klart jag måste påpeka att den ser ut som en soptunna, för det gör den. Slående likhet med soptunnan som säljs på amazon.

Det var ju till och med en snubbe som byggde sig en hackintosh med den soptunnan som chassi.

19. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon: