Sandlådan 9.0/Iransk Kaviar – Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 4 mar 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 521
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Vad för telefon har du nu?

Skickat från min Nexus 4. Stavfel kan förekomma! Deal with it

2. Fezze

Fezze Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4+

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4+
    ROM:
    Unofficial Cyanogenmod12.
    Info:
    Stock
    Platta:
    iPad Air 16gb wifi/cellular
    ROM:
    Jailbreak

iPhone 4s, haft många Androidtelefoner senaste åren, s3, s4, xperia Z, htc one mini, nexus 4, xperia V, säkert glömt någon :)

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Köp.

Skickat från min Sony Z1 Compact

4. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 521
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ok. Tänk så är, vad passar dig bäst? Och tänk på om du har köpt appar på App Store, du kan ju inte få över dem till Android

5. Fezze

Fezze Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4+

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4+
    ROM:
    Info:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Jailbreak

Haha! Kort och koncist! :)

6. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jo jag har personligen inget att klaga på. Bra batteritid, bra storlek och sjukt snygg!

7. Fezze

Fezze Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4+

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4+
    ROM:
    Info:
    Stock
    Platta:
    ROM:
    Jailbreak

Nu har jag bestämt mig, 28e april blir det en :)

8. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

De enda två sakerna du behöver tänka på är att du iom vattentätningen måste öppna en lucka för att komma år usbn. Jag tycker inte att det är jobbigt att öppna den men annars kan man köpa en docka på ebay för en femtiolapp eller en riktig ifrån Sony för 250.

Det andra är att det är plast på baksidan. Jag bryr mig verkligen inte men för vissa är det full misär. Jag har den gula och den blir absolut inte så repig som andra säger men det kanske hänger på färgen. Jag bryr mig inte om de två repor min har fått men är man känslig bör man veta om det eller kunna tänka sig att ha ett skal.

För mig är det en no brainer. Bortsett ifrån de två sakerna jag precis skrev ser jag ingenting negativt alla med den. Jag har använt min som en normal människa idag med lite surt, Facebook, ett par sms och samtal. Plockade ur den ur laddaren fem i 6. Nu, 10 timmar senare, har jag 76% batteri kvar.

Sen är den vattentät. Onödigt? Kanske. Men sjukt roligt ibland och väldigt skönt när det regnar.

Och storleken. En telefon som går ner i fickan som inte heter iPhone eller billig.

Sist jag var såhär nöjd var nog när jag köpte min Sony Ericsson Ray. Den blev sjukt seg efter ett tag. Jag har inte direkt samma orosmoment med den här telefonen...

Edit, jag har fortfarande 76% kvar.

9. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Nu hyllar vi alla modiga kunder som tog chansen till gratis surf, och bjuder dig på en sann upplevelse av surf som den borde vara. Ditt abonnemang är nu laddat med 100 GB extra surf, som du kan använda helt fritt under hela april. Surfa loss! Mvh, 3.

skickat från min HTC One

10. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

Vem har sagt att dom är experter? Jag/vi framför våra åsikter. Enligt dig måste man vara expert för att ha en vettig åsikt om supporterkulturen?

Du börjar först med att skriva ett inlägg att alla här framför i princip idiot argument och att ingen förstår supporterkulturen. Du dissar direkt mina upplevelser för att jag tog exempel om en match som var för 6 år sedan.

Hur ska man kunna diskutera vettigt då om du går in med det? Jag kommer inte få ut något av det för fem öre. Du har ju redan bestämt dig och du vet bäst för du anser dig veta mer om fotbollskulturen än någon annan här. Du får det att låta så iaf när du dumförklarar oss i princip.

Om jag ska utgå från mig själv har du ingen aning om min bakgrund inom fotbollen och dess kultur. Men du drar direkt slutsatsen att den är obefintlig för att jag inte håller med om att det är okej att elda bengaler och visa sitt stöd till ett lag igenom våld på olika plan.

Jag kan inte se att vi kommer komma någonstans i denna diskussion så tänker inte fortsätta den ens. Bättre någon annan gör det isåfall om någon känner sig manad. Har dock väldigt svårt att se att du kommer vara öppen för en vettig debatt kring det när du direkt visar sådan "jag vet bäst" mentalitet och vi andra är puckon som inte fattar bara för vi inte håller med dig.

Lycka till.

11. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

EchoesEchoes; du verkar ju ha bestämt dig att det ser likadant ut idag som ditt exempel som i sammanhanget är väldigt gammalt. Tror det är lite av poängen som bvb ville få fram. Det har hänt mycket positivt de senaste åren.

Sent from my C6903 using Tapatalk

12. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Göteborg <3

13. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

Bestämt mig, snarare vad jag ser, hör och läser. Verkar vara precis lika illa.

I premiäromgången så blir en supporter dödad, det blir oroligheter efter matchen och under matchen stormas planen och den ställs in.

En match blir försenad pga bengaler och en 9-åring blir skadad och oroligheter.

Detta är under en omgång. Varje säsong ser vi matcher som antingen blir försenade pga oroligheter före eller under matchen, vi ser matcher som blir avbrutna helt pga bengaler och planstormningar.

Vi ser städer som det blir små upplopp i där det blir skadegörelse och misshandel osv.

Varje säsong, samma sak. Vad har blivit bättre?

Har fotbollen blivit bättre för dom som endast vill gå på fotboll och sjunga fram sitt lag? Har den blivit säkrare och en bättre läktarkultur för barnfamiljer?

14. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

9 åringen blev inte skadad, han hade ju en keps?

Ja och nyheterna kan man definitivt lita på? Oroligheter säljer lösnummer. Tidningarna skrev ju att blåvitt klacken eldade under andra - det är fel. Det var vid inmarschen efter halvtid som de elda och larmet gick senare än så. Sedan har vi att AIK brände två gånger, var är den informationen? Vanligt folk är för snabba att peka finger.

Måndagens match gick galant, det har varit värre folk. Jag säger inte att det inte är tragiskt att någon dör, klart det är. Men som bvbbvb; slås det på stora trumman bara för att, problem är meningslöst våld och inte fotbollens fel.

Meningslöst våld finns överallt, vilka ska klandras egentligen?

Samma som den av alkohol påverkade (dansken?) som planstorma en landskamp för inte så länge sedan som sedan sade att han bara gjorde det för att han var full, dags att strama till alkoholförsäljningen?

En annan disclaimer, vill aldrig sätta ord i bvbbvb;s mun utan det som du nu citera Echoes var enbart en gissning. Och det är värt att poängtera att tidningar har en tendens att välja sida och få ting att låta mer kaotiskt än det är.

Var någon krönikor som hade en fin titel på ett inlägg, kan vara Bank. Något i stil med "idioti har ingen färg".

Sent from my C6903 using Tapatalk

15. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

Vad är det vi diskuterar då? Då är vi väl överens?

Att bengaler och våld kring supporterkulturen är inte något som bör finnas. Det bör bli hårdare straff och regler för att undvika det.

16. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/iYw_z9BAavY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

17. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Jag skrev inte att man måste vara expert. Jag skrev att väldigt många agerar expert utan att vara det. Sen påpekade jag att det inte är många här som vet vad dem pratar om då det slängs ut diverse felaktiga påståenden. Och ja, jag vet väldigt mycket om supporterkulturen då jag har valt att vara en aktiv del av den under väldigt många år. Därför kan jag enkelt fördöma vissa påståenden som är direkt felaktiga.

Sen om du hade bemödat dig med att bläddra någon sida bak så kan du se att jag är väldigt öppen för diskussion, och jag diskuterar mer än gärna. Dock är det svårt att diskutera med någon som inte vill.

Som jag skrev tidigare idag så kan man inte hindra någon från något innan man vet vad personen ska göra. Händelsen där Djurgårdssupportern blev dödad skedde långt från Arenan och har således inget med matchen att göra. Matchen stormades just av den anledning att den skulle brytas pga. dödsfallet. Inget annat.

AIK-IFK Göteborg försenades inte alls. Det är felaktiga uppgifter. Den startade prick 19:05. Sen har det trots frebilt sökande inte återfunnits någon familj med en 9-åring som har blivit skadad, vilket i stort kan betyda att det är felaktiga uppgifter det också om man inte kommer i kontakt med familjen. Och för att svara på det sista du skriver så ja, fotbollen har blivit bättre än någonsin. Familjerna dras till fotbollen mer nu jämfört med för bara tre, fyra år sedan. I AIK är det familjeläktaren som är slutsåld först, detta efter att man har fått utöka kapaciteten för familjerna med ca 1000 från föregående säsong.

Last edited: 2 apr 2014
  18. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Det handlade inte om huruvida du inte var öppen för diskussion eller inte. Det var hur du tog dig an den.

Jag hade ju hellre sett att du sakligt och med ett bättre bemötande då svarat på dom påståenden du anser är felaktiga istället för att kalla alla puckon i princip.

Blir rätt svårt att hitta motivation att diskutera med en person som går in så, oavsett åsikt.

19. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Åh...

Snälla nån.

Edit: Synd att du inte vill diskutera. Personligen tycker jag det är svinkul att diskutera supporterkultur då det är något jag brinner för. För den som undrar så sker det bäst över ett par kalla Åbro och en skål med jordnötter. Rundbord med dig mig och ZooklubbaZooklubba?

Last edited: 2 apr 2014
  20. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.