Givetvis, en Kia Cee'd! En svart en. Liten motor och lagom utrustning. AC, rattvärme, alufälg året runt, backsensor osv. 150k med omgående leverans.
Vi hittade ingenting i samma prisklass som gav oss samma kvalitet och garantier. Priserna på service är bra de också. Snitt på sju år framåt ligger de runt 2200 styck.
Skulle jag kört mycket landsväg hade jag nog valt en större motor men jag har heller aldrig problem att köra om. Tja förutom på sexan då men det är väl rätt givet :-P
Kolla biltråden så ser du en likadan.
Jag hade ingen uppfattning om Kia innan vi provkörde och nu kan jag gärna gå i god för att det är en bra bil. Känner
tre andra med antingen en likadan eller några år äldre och samtliga jag pratat med är toknöjda.
Sen får du givetvis massa mer om du köper en bil för 300.000 men vi tycker inte att det är värt det (kommer från bland annat så splirrans ny BMW 3-serie) plus att vi precis köpte hus så det hade inte funkat ekonomiskt ändå. Huset köptes dock efter bilen så jag är lite extra nöjd att man inte belånade sig till en t.ex. Volvo eller liknande :-P
Skickat från min Sony Z1 Compact
Click to expand...