Tips: Savelend, Investera i Lån & Krediter, ≈10% avkastning

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av DarkGod, 12 nov 2020.

1. jerry84

jerry84 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    147
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Hur ser fördelningen ut hos er med investeringen? Kör ni också SmartInvest?

2. DarkGod

DarkGod Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Iphone 13

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 13
    Ja man kan endast köra via SmartInvest, jag har bockat i allt och maxkapital per kredit

jerry84 gillar detta.
  3. DarkGod

DarkGod Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Iphone 13

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 13
    Savelend Update:

Avkastning de sista 12 månaderna har varit 10.36%.

Fr.o.m. den 1:a december blir bonusstrukturen ändrad:
    • Vid insättningar om 5 000 kronor delar vi ut en bonus om 250 kronor till bägge parter.
    • Vid insättningar om 10 000 kronor delar vi ut bonusen för 5 000 kronor (250 kronor) och en ytterligare bonus om 350 kronor till bägge parter (totalt 600 kronor).
    Passa på om ni vill ta del av 500kronors bonusen med 5000kr insättningen. Eller så kan man sätta in 10k efteråt och få 600kr :).

4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Jag hade tidigare Lendify som Lunar tog över. När Lunar sedan skickade den verksamheten vidare till SaveLend så tog jag ut pengarna. Kontot blev inte avslutat utan det stod kvar 1 öre eftersom Lendify/Lunar hade lite problem med avrundning...

Eftersom kontot fanns kvar så blev jag överflyttad till SaveLend. Hade inte tänkt använda det men fick påminnelse om att kontot var flyttat så jag ändrade mig och ville prova för att se hur det fungerar.
    Så jag loggade in och fick först godkänna en massa villkor. Den sidan kändes som den var designad för att man INTE ska läsa villkoren. Både utseendemässigt och UX-mässigt, jag hittade inget sätt att spara eller skriva ut.

Nåväl, gick vidare och hittade att man sätter in pengar via Trustly (deras första val) eller banköverföring. Lägger en överföring på någon 1000-lapp.

Tittar på hur man tar ut. Ser ut att kräva att man ger SaveLend och Tink tillgång till sina bankuppgifter (kontonamn, saldo, transaktionshistorik?, mer?). Bekvämt och snabbt med Tink och Trustly men inte i min smak. Känns inte som jag kommer lägga mer pengar där men den överföringen jag gjort får ligga kvar där så får framtiden utvisa.

5. Nightwing

Nightwing Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220
    Telefon:
    Fairphone 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Fairphone 4
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Jo tack, det här är mitt nummer 1 problem med SaveLend. Jag använde Lunars P2P som jag tyckte var riktigt användarvänligt designat, till SaveLend som känns snurrigare.

Har blivit ombedd att göra det där testet 3 gånger hittills, trots att jag svarar "rätt".