Scammer sektion

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av macko_p, 13 mar 2016.

?

Borde det finnas en Scammer sektion på forumet?

Poll closed 27 mar 2016.
  1. Ja, det vore bra!

    7 röst(er)
    50,0%
  2. Nej, det är inget att ha!

    7 röst(er)
    50,0%
  1. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 603
    Mottagna gillanden:
    4 914
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Det problemet kan man ju oftast inte komma ifrån oavsett vilket system man har. I allmänhet kan man ändå dra lite slutsatser av dels hur den som får kritik/negativt omdöme hanterar den. Man kan ju också se om en person får kritik/negativt omdöme vid fler tillfällen.
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 975
    Mottagna gillanden:
    2 245

    MINA ENHETER

    Allt är lätt när någon annan ska göra jobbet.

    Men för övrigt så glöm inte att hålla kolla på lagar om förtal eller vad som nu kan finnas. Det vore synd om siten skulle bli lidande av att admin tvingas spendera tid i domstolen.
     
  3. indika

    indika Custom Android Super Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Det är inte så vi vill ha det. Om du blir blåst meddela oss.
     
  4. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Det är enkelt att bedöma vem som har gjort fel när någon betalar i förskott och inte får varan. Värre är när när det blir ett missförstånd och man upptäcker att egentligen borde prata med varandra.

    Asawi och jag hade en smärre kollision om en annons jag lade ut och där han tolkade förloppet och publicerade en kommentar i min annons - och jag funderade några sekunder på om människan skulle ha ett kok stryk. Jag pmade honom, han förstod direkt hur jag menade och reagerade precis så som nästan ingen gör i ett forum: vaket och vuxet.

    Hade varken han eller jag läst varandras kommentarer förrän imorgon hade vi varit värsta ovänner idag.

    Med det då sagt: det är mycket lätt att missförstå varandra. Mycket. Kraven vi ställer på varandra i ett forum är enorma och ett betygssystem löser nästan inga konflikter alls.

    (om Asawi är en kvinna ber jag om ursäkt för att jag kallar henne honom - och tycker ännu mer om henne)
     
    kalleboston och Asawi gillar detta.
  5. indika

    indika Custom Android Super Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Då detta är avdelningen för support och liknande vad gäller forumet och jag anser att vi har svarat på TS frågor och funderingar så ber jag er att hålla diskussionen relevant om ni fortsätter att posta här. Detta är inte en plats för chatt.
     
    Lidback och bernard gillar detta.
  6. macko_p

    macko_p Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Jag har fått svar angående mina funderingar på en Scammer accusation sektion.
    Dock så har jag en fråga när det kommer till att göra om "Köp & Sälj" systemet till något liknande Tradera.
    Kommer användaren med en del Negativa omdömen att stängas av från att skapa trådar i Köp och sälj?
    Det kanske redan står någonstans, jag är bara nyfiken på hur vi undviker att folk blir blåsta på bästa sätt.
    Man vill ju inte att en Bedragare ska lyckas lura flera stycken.
    Självklart så går det inte att undvika dom helt, men vad jag försöker få sagt är att jag tycker att det ska highlightas på något vis om någon inte har gjort rätt för sig och sedan kan denna tas bort om det bara rör sig om ett missförstånd.

    Traderas system fungerar nämnligen så att om du har omdömespoäng på under 4.6 av 5 så kan du inte skapa trådar med FAST PRIS utan att erbjuda Klarna. Självklart så tror jag inte att vi kommer att köra på samma sak på Swedroid.

    Jag tänker också att vi kanske borde ha något poängliknande system där man betygsätter affären man har gjort med 1 - 5.
    Sedan om någon efter 10 affärer har en omdömespoäng under 4.6 så stängs han av ifrån att skapa köp & sälj trådar tills dess att han har fått upp poängen igen. ( detta får han genom att kanske köpa något av någon och sköta affären bra ) eftersom att omdömespoäng ges ut ifrån båda parterna. Sedan bör detta system gå på automatik.

    Bara jag som tänker lite, vet inte om ni tycker att det är en bra idé men jag tycker att det är kul att tänka lite och försöka komma med både bra idéer och kanske mindre bra.

    mvh
     
    Last edited: 19 mar 2016
    bernard gillar detta.