Screen protection för ZTE Blade?

Diskussion i 'Blade' startad av LFIK, 10 jan 2011.

1. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skärmskydd

Hej, har precis köpt min ZTE Blade hos Tele2 men tyvärr så hade dem inte en skärmskydd som skulle passa den. Jag var även i Teknikmagasin och Kjell company och frågade dem om de hade skärmskydd till samsung mobilen i900 omnia som ni skrev här. Tyvärr så hade dem inte. Nu är jag på jakt efter en skärmskydd som passar ZTE Blade. Min syster har en HTC Legend skärmskydd men jag vet inte om det passar min mobil. Jag antar att hennes mobil skärm är 4,5tumsskärm. Någon tips om vart jag kan köpa en billigt skärmsskydd. Jag läste även här att butiken MR Gizmo ska sälja en skärmsskydd för mobilen Samsung som ska passa ZTE Blade, http://www.mrgizmo.se/products/Skarmskydd-Samsung-i900-omnia.html Stämmer det?

Funderar även köpa en väska/skal till mobilen men jag vet inte vart någonstans man kan köpa som har billigt pris.

2. LivingPixels

LivingPixels Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Det skärmskyddet ska passa ja, själv beställde jag 4st skydd på ebay för typ 30kr eller nåt och blev glatt förvånad hur bra glidet och hållfastheten var på de:)

Samtliga väskor som är till iPhone passa ganska bra till Blade:n, har en vit läderficka för just iPhone och den passar så gott som perfekt.

3. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

LivingPixels

Det skärmskyddet ska passa ja, själv beställde jag 4st skydd på ebay för typ 30kr eller nåt och blev glatt förvånad hur bra glidet och hållfastheten var på de

Samtliga väskor som är till iPhone passa ganska bra till Blade:n, har en vit läderficka för just iPhone och den passar så gott som perfekt.

Tack för din svar. Men hur lång tid tog efter du beställde skärmskyddet från Ebay och beställde du Samsung i900 omnia på? Angående väskan, ska man ha väskan el skalskydd? Vet inte vilken som är bäst för ZTE Blade. Eller kan man ha både två?

4. Ero

Ero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Ebay är random på frakt då det är vanliga användare som bor runt om i världen.

Ang skal/väska är det smaksak. Är du dödsrädd om telen så kör båda. Men skal är nog att rekomendera före väska, det kommer du långt på.

Själv kör jag "oskyddat" på min iPhone trots att jag använt den i inte så passande miljö och en liten grabb som singlar iväg den titt som tätt, har inte fått en skåma.

Tjejen ska dock få ett skal till sin Blade, ska bara hitta något snyggt.

5. LivingPixels

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Beställde till i900 och frakten tog ca en vecka från storbrittanien. Jag själv kör med väska + skyddsfilm, känns som mer än tillräckligt.

6. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skärmskydd

Till: LivingPixels: Beställde till i900 och frakten tog ca en vecka från storbrittanien. Jag själv kör med väska + skyddsfilm, känns som mer än tillräckligt.

Tack för svaret, men nu har jag bestämt att jag ska gå till Teknikmagasin imorgon och köpa "ZAGG InvisibleSHIELD HTC Hero Screen som någon har föreslagit här". Tänkte först beställa från MR Gizmo men det tar 1-4dagar. Orkar inte vänta + Teknikmagasinen ligger mkt nära där jag bor. Men vad tycker om ZAGG InvisibleSHIELD HTC Hero Screen? Sen undrade jag, vad är "skyddsfilm"? som du skrev nyligen?

7. LivingPixels

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

skyddsfilm = skärmskydd (som invisible shield)

8. Pastasallad

Pastasallad Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte ett 6-pack skärmskydd på ebay från England gjorda till Bladen för 39.65 SEK inkl. frakt.
    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280603527382

Fast när jag fick hem dem var telefonen redan inne på lagning, så har inte kunnat prova dem än. Var ju inte någon större kostnad för dem i vilket fall.

9. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Återigen... Det finns säkerligen många bra skyddfilmer men Invisible Shield är välkänt och i900, full body, kostar fortfarande $6.25 och då kan man klippa till en bit av det extra man får och sätta på en annan telefon, gps eller liknande:
    http://www.zagg.com/invisibleshield...es-screen-protectors-covers-skins-shields.php

$11.35 inkl frakt och med dagens dollarkurs hamnar man under 80 riksdaler.

Det är ett bra pris för en bra skyddsfilm istället för att chansa och beställa något för 40 spänn på eBay. Många Geocachare kör med Invisible Shield på sina GPS:er.

När det gäller "väska" så har jag numera köpt 3 såna här: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290483712361&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Den första köpte jag för ett tag sedan men gav den till grabben när han köpte sin Telia Blade. Beställde sedan 2 nya som kom igår. Kostar typ ingenting och funkar klockrent. Lite stela i början men den anpassar sig snabbt.

10. bimmerboy

bimmerboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Telefon 3:
    Oneplus 3
    Vet inte om jag sagt det förut men denna väskan passar PERFEKT till Blade och den är riktigt trevlig. Även den är lite stel i början men den mjuknar efter hand.

http://www.deltaco.se/article.aspx?ItemID=IPHONE-100

sen om dom säljer till slutkund vet jag inte men då kanske dom kan hänvisa till någon som säljer den.

11. fredda2

fredda2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag tycker InvisibleSHIELD är toppen. Lätt att sätta på och sitter som gjutet utan några som helst bubblor.

12. Nickman1200

Nickman1200 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kan passa på att rekommendera 2 produkter för er som handlar på ebay.

Fodral

Skrämskydd

Fodralet passar perfekt. Första ggn man ska stoppa i telefonen så går det knappt, men den går till sig.
    Nu går det enkelt att ta ur och stoppa i telefonen.
    Gillar att den har en "flärp" man drar i för att enklare få ur telefonen.
    Grymt snabb leverans. 4-5 dagar.

Skärmskyddet är för SAMSUNG i900 OMNIA i908 som flera säkert redan rekomenderat. Passar riktigt bra på Blade:n
    Här tog det dock en hel del tid innan den kom fram. ca 20 dagar
    Men helt ok pris och man får 3 st vilket passade mig perfekt.
    (En till mig en till tjejen och en till en polare)

Vill ni ha nåra bilder så kan jag fixa det.

13. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker InvisibleSHIELD är toppen. Lätt att sätta på och sitter som gjutet utan några som helst bubblor.

Vet du vilken butik i Stockholm som säljer InvisibleSHIELD? Jag var på Teknikmagasin igår kväll och där var det InvisibleSHIELD helt slut. Men ska det vara InvisibleSHIELD till HTC Hero screen? Om jag beställer den via nätet el på ebay så dröjer det ett par dagar. Jag vill öppna min mobil idag och leka med den, men utan skärm vågar jag inte.

14. fredda2

fredda2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag köpte min på Teknikmagasinet i Ringen på Söder innan jul. Men ring runt lite så hittar du det säkert någonstans.

15. Star

Star Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Visa gärna bilder. Är SAMSUNG i900 OMNIA i908 bättre än InvisibleSHIELD? Men butiken MR Gizmo säljer ju en Samsung i900 Omnia. Jag funderar på köpa en skärmskydd som någon här föreslagit Universel från Kjell och Company el InvisibleSHIELD till HTC Hero tills vidare. Och när mina varor från Ebay har kommit hem så tänker jag byta men jag vet inte om man kan ta bort skärmskyddet som man klistrade från början. Går det ta bort skärmskyddet?

16. frank

frank Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Varför hålla på att köpa ett skärmskydd som inte passar till telefonen helt 100? Devdefs till Blade funkar hur bra som helst.

Bugatti-fodralen som Telia säljer funkar också bra till Blade.

17. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Exakt samma säljare och fodral som jag köpt 3st av (och som jag rekommenderade en bit upp). Så pass billiga att man kan passa på att beställa 2-3 stycken på en gång så kan man unna sig att slarva bort några.

18. team@

team@ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Själv kör jag med
    http://www.deltaco.se/article.aspx?ItemID=IPHONE-432 Passar som handsken om man gillar finska principen att ha den på tvären i bältet.

Har inte testat alla, men jag tror att de flesta av iPhone "väskorna" passar bra till Blade om man inte vill ha en modell med färdiga hål för knappar, kamera och kontakter.

Deltaco säljer INTE till slutkund. Men de flesta små datafirmor är återförsäljare och kan plocka fram det man vill ha till i morgon...

19. Nickman1200

Nickman1200 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Bilderna jag lovade på produkterna nedan:

[​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

20. Bob_y

Bob_y Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Var det sreen-only eller fullbody? Fattar inte skillnaden, vad ska man med fullbody till? det är väl skärmen som är viktig och man viill skydda.