Screen protector

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av MrK, 15 dec 2009.

1. DR_Gonzo

DR_Gonzo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Stop!

Skyddet som följer med är faktiskt helt ok enligt min mening! Jag misslyckades tre gånger med att sätta fast det och det blev mer och mer skit under för varje gång. Men jag insåg att jag kunde torka av plasen med en fuktig trasa och till och med diska av den med diskmedel och svamp utan att den fäster sämre.
    Jag sattde dit den lite halv fuktig och det tog bara en halv dag så var bubblorna från vattnet borta. Tanken att sätta fast den lite fuktig fick jag från när jag fick bilen solskyddsfilmad... solskyddfilmen på bilen andas och jag gissar att skärmskyddet gör det också. Självklar ska man inte ha för mycket vatten så man riskerar att skada luren men... som man brukar säga "lite vatten har ingen dött av... Lycka till!

2. Jolle

Jolle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset! :)
    Det blir till att försöka sätta på skyddet igen då, denna gången med lite mer försiktighet. :D

3. johnnyponny

johnnyponny Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska testas snarast.

4. johnnyponny

johnnyponny Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testade. Istället för ett tiotal bubblor fick jag en bubbla några minibubblor och lite spår av fukt som jag försöker trycka ut i kanterna. Mycket bättre än tidigare.

Men finns det inga risker med att ta lite fukt?

5. DR_Gonzo

DR_Gonzo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Självklart ska man vara försiktig med vätska!
    Efter att jag diskat av plasten skakade jag den ett tag för att få bort så mycket vatten som möjligt från den. Första gången torkade jag med handduk men då följde det med fibrer från handduken.
    Nu är ju jag ingen raketkirurg men jag gissar på att plasten måste släppa igenom fukt annars skulle nog fukt smita in under plasten vid temperatur växlingar och plasten skulle trilla av ganska fort. Jag pressade ut så mycket jag kunde mot kanterna med hushållspapper och det som jag fick ut då torkades upp av papperet. De bubblor med vatten som blev kvar kan jag inte se några spår av alls nu.

OBS! Jag torkade mot kanterna för att inte riskera att få vatten i högtalaren!

6. Nale72

Nale72 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har nu idag fått hem mitt DQC-160-skydd till min Hero till det facila priset av 94 kr inklusive frakt (fri frakt) via ovanstående sajt. Tidigare hade jag ett Invisible Shield som satt bra och fungerade bra. Jag tyckte dock att det var lite för mycket friktion, särskilt om man skulle göra finjusteringar på skärmen.

Det här skyddet är betydligt glattare och verkar liksom Invisible Shield stå emot fingeravtryck bra. Känsligheten på skärmen är minst lika bra, så än så länge är jag mycket nöjd med bytet. Vid första applikationen fick jag in ett dammkorn, men det var bara att ta av, skölja av i vatten och sätta dit igen.