SE Arc och framtiden!

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av nox, 26 mar 2011.

  1. alexb

    alexb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Haha den är desvärre skrot tillsammans med alla band och disketter. Men emu kan ju inte göra nån skada :D
     
  2. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    VA?!
    Har du ingen hel c64?!
    Jag har både en bajsbrun, första gen av den vita samt andra gen :D
     
  3. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Bandstation?
     
  4. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Underbart, wunderbar!! Tackar ödmjukast för hjälpen :). Återkommer om jag har några fler förfrågningar :D. Förlängningssladd kommer inte på tal, här kör vi trådlöst med Wiimote ;)!
     
  5. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Självklart. Samt floppy. :D Både en bicebrün och en vit :)
    Action Reply 2 och The final cardidge III :D
     
  6. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Så android har stöd för dualcore? vad jag har kunnat läsa mig till har det inte det i dagsläget?
    Att man skulle ha nytta av dualcore när man köra riktigt många/tunga applikationer läste jag i en recension, där de skrev att det dock var tveksamt ,de hade testat och tyckte att det inte flöt på direkt mycket snabbare än den singelcore de testat mot. Jag hittar tyvärr inte recensionen längre.
    hemskt ledsen ifall jag hade fel. var absolut inte meningen att sprida min okunskap vidare, man lär sig något nytt varje dag.
     
  7. alexb

    alexb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    :( Jag var ung och dum, ett tag tyckte jag att supa var viktigare och då var den bara i vägen. Som sagts i nån tråd, ungdomen är en underbar sak, synd att den skall slösas på ungdomar.
     
  8. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Eller köp en wii kontroll med classic handkontroll. Provade lira snes inatt. Hw tekniken fungerar bra, men spelen går ungeför 50% fortare än original, vilket är synd. Testade mario kart och super mario world. Ska prova med fler emulatorer.
     
  9. alexb

    alexb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Mjo men vill inte gärna ha telefonen liggandes vid TVn om jag själv är i soffan, småbarn är destruktionsexperter. ;P
     
  10. Mogge44

    Mogge44 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har inte läst alla inlägg men kan berätta varför jag skaffade Arc.

    Har ägt Motorola Milestone, Desrie HD och nu Arc. Milestonen var en trotjänare i ca 1.5 och ville helst följa upp den med Atrix men plånboken tillät helt enkelt inte ett cash mobilköp på 5000kr .

    Köpte en begagnad DHD men gillade inte Sense och tyckte skärmen var på tok för stor för 480x800 upplösningen. Man såg ex pixlarna jättetydligt i Launcher Pro, kontaktbilder var supersuddiga osv.

    Kollade därefter noga runt och valet hamnade tillslut på den mobil som hade det jag tidigare saknat mest: senaste uppdateringen (2.3) + SE lovar att de skall ligga i framkant. Bra kamera och dedikerad kameraknapp (Arc är den enda med kameraknapp). Snygg design, helt ärligt men alla HTC ser likadana ut och LG har apat efter. Gillar inte heller sambons SGS utseende och SGSII blir ingen storskillnad.

    Framtiden är som alla säger oviss men som jag sagt tidigare, Arc har samma processor kraft och RAM minne som Nexus S och eftersom det är en utvecklartelefon känner jag mig heltrygg de närmaste 2 åren. Därefter blir det nog ett byte eftersom mobiler brukar gå sönder, bugga ur osv vid 2-3 år.

    Använder telefonen till chatt, sms, ringa, spela enkla spel ex angry birds, ta foto, spela in video. Känner mig säker på att Arc kommer klara av dessa användningsområden kommer även om två-tre år :).
     
  11. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Sant, men en lång hdmi kabel som de kan dra i är ju inte kul det heller. :) Jag lade min lur bakom tv:n, då är det fritt fram... mina små busfrön kom inte åt den. Sen när jag får upp tv:n på väggen så är det ju bara och lägga den på ovansidan.
     
  12. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Visst är det så! Håller med!
     
  13. dude

    dude Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    men räcker interna minnet?desire har ju haft stora problem pga det eller har jag fel?
    tycker dock att 280mb är för lite
     
  14. Mogge44

    Mogge44 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Arc har sjukt lite lagringsminne, A2SD är ett måste. Hört från en vän på ST Ericsson att det är en ekonomisk fråga. Det är tydligen dyrt med lagringsminne. DHDs problem är inget jag känner till dock är det självklart man vill ha mycket minne :).

    Edit. hade skrivit internminne, har nu ändrat till lagringsminne.
     
    Last edited: 12 apr 2011
  15. alexb

    alexb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    240
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ja jag har TVn på väggen och iom att det är en LED-tv finns det inte så mycket yta ovanpå att lägga telefonen tyvärr. En kabel kan jag ju alltid klammra fast vid listen så det tror jag faktiskt går bättre. Dessutom äger jag ingen wii och det skulle kännas lite mysko att vifta med en såna där pinne utan en tillhörande wii :)
     
  16. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Gissa vad lilla nox nu äntligen har gjort ;)!
     
    Last edited: 21 apr 2011
  17. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Har du... har du... näää...

    Arcifierat dig?

    Eller förbeställt en annan lur?
     
  18. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Korrekt, det första påståendet that is :D.

    Beställde en silver från Katshing med Pick-Up-Point i Sthlm. Det "garanterades" att telefonen skulle finnas för uthämtning dagen efter vid beställning innan kl 17:00. Beställde då såklart innan kl 17:00 igår, men klantnissarna hade för lång kafferast och paketerade leksaken först 17:30, det vill säga den missade sista utleveransen.

    Så nu får man fint vänta till på tisdag, dumt då man kan hinna ångra sig ;). Nejdå, jag väntar in den. Lika bra att den kommer nästa vecka så man kan ägna sig lite åt studierna under påskledigheten. Dock finns det en liten tendens till att suget tar över och att man försvinner ner på stan för att inhandla den blå varianten. Hmmm, den blå kanske är snyggare trots allt... nu blev det jobbigt :).
     
  19. millemupp

    millemupp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bra val ;d
     
  20. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Grattis Nox, hoppas du blir lika nöjd som jag mfl!