SE Arc och framtiden!

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av nox, 26 mar 2011.

  1. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Tackar :), det hoppas jag med, det enda jag oroar mig för nu är ifall den känns för lång i byxorna samt ifall jag verkligen beställt rätt färg :).
     
  2. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Den silvriga är snyggare irl än på bild så tror nog du blir nöjd :)

    Sent from my Xperia Arc using Tapatalk
     
  3. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Det tror jag med, har pillat på både den blåa och den silvriga faktiskt. Tycker den blåa är snygg, samt läckert att baksidan skiftar från mörkblått till svart. Dock är jag inget big fan av fettfläckar och sneglade därför mer åt silver. En tråkig detalj jag upptäckt nu dock (inte när jag provade den konstigt nog) är att knapparnas färg flyter in i den silvriga färgen. Där föredrar jag den blåa varianten. Silvriga knappar mot en blå telefon. Men men, tror jag blir nöjd med silver, annars får man köpa ny baksida helt enkelt eller ett skal :).
     
  4. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Jadu.. vad ska man säga..?

    Grattis :)

    Blev du övertygad av den arcen du lånat, eller vad fick dig att "komma in i garderoben" så att säga :)
     
  5. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Det var väl snarare så att jag var tvungen att få tummen ur röven. Hade kunnat väntat på SGS2 eller andra dubbelkärniga monster då jag inte kommer få så mycket kvalitetstid med my new love förrän i juni. Dock så var det väl designen, tunnheten, samt att den inte är så bred (DHD mfl) som gjorde att jag köpte den. Dual Core hade varit trevligt, men det känns lite overkill för tillfället då enda användningsområdet verkar vara tunga spel. Detta är inget jag själv pillar med och därför föll valet lite mer naturligt. Får se vad hösten men framför allt vad nästa år erbjuder, först då känns det som om man kan behöva en hårdvaru-boost.

    Nu är det bara att invänta den lilla pärlan :)!
     
  6. Herman8

    Herman8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    är det inte underbart med skapade behov!!
     
  7. inglorious-me

    inglorious-me Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    vad är A2SD , som enligt nån på s.5 krävs för att telefonen har för lite lagringsminne?
     
  8. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    A2SD är en förkortning eller ett uttryck för "Application to SD-card". De applikationer som inte har stöd för detta måste således "stanna kvar" och uppta minne från telefonens lagringsutrymme. Med andra ord, har du endast applikationer som inte går att flytta till SD-kortet blir ditt interna minne ganska snabbt fyllt.

    Att ha i åtanke är dock att appar i regel tar väldigt lite plats, det skall krävas en hel del för att fylla det interna lagringsutrymmet. Större spel och utrymmeskrävande appar går i regel att flytta till SD-kortet. Det är utvecklaren av appen som måste se till att funktionen A2SD stöds. Detta har jag hört skall vara en hyfsat enkel manöver, vilket alltså innebär att de flesta appar idag har stöd för detta. De appar som inte har stöd för detta kommer även förhoppningsvis i en framtida uppdatering att få detta.