Jag har själv varit på SEB för flera år sedan om Google Wallet. Ringde och frågade flera gånger precis som du har hört av sig. Fick precis samma svar, och till slut gav jag upp och bytte bank. Nu fungerar Google Wallet äntligen. Helt otroligt att höra av dig att dom FORTFARANDE inte har fixat detta Om du vill ha Google Wallet innan du går i pension, får du tyvärr byta bank.
Problemet är också att SEB hanterar kreditkort som MC SAS, eller Amex (tror jag). Så det handlar inte alltid om att "byta bank". /Söder
SEB Kort är utgivare för Scandic Friends Mastercard, Circle K Mastercard, Strawberry Mastercard, SJ Prio Mastercard, SaabKortet, INGO Mastercard, NK Nyckeln Mastercard, Wallet, GlobeCard, Volvo Mastercard, Esso Mastercard, Finnair Plus Mastercard (Finland), Eurocard, Landkreditt Mastercard och SAS Mastercard. Det kan säkerlikgen finnas något mer kort de ger ut. Detta utöver SEBs egna kort. Amex är fristående.
Sjukt att en så stor bank som SEB inte ens kan informera om vad deras planer är vad gäller Google Wallet, samtidigt som de stödjer alla andra pay-tjänster man kan tänka sig. Ligger det något i ryktet att de har ett exklusivitetsavtal för Android med Samsung för att de fick vara först i Sverige med Samsung Pay?
Ingen aning om det ryktet, men det är samma situation med Handelsbanken, de vägrar också stödja Google Pay
Men som sagt, Handelsbanken gäller bara sina egna kunder och kort. SEB är massa fristående kort också beroende av... /Söder