Seg hemknapp?

Diskussion i 'Xperia ray' startad av AtEase, 16 feb 2012.

  1. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag är lite spekulant på en Ray, eller Arc, har inte bestämt mig än. Men idag när jag var på Elgiganten på Överby i Trollhättan så visade det sig att hemknappen på båda två visningsexemplaren var väldigt svår att få att fungera. De registrerade helt enkelt inte knapptryckningen. Knappbelysningen, eller den halvcirkelformade plastlisten, lös upp vad jag kunde se, men inte hoppade den tillbaka till hemskärmen. Hur jag än tryckte så hände inget förrän långt senare, jag uppfattade det som att knappen bara fungerade tillfälligtvis. Samma symptom på båda exemplaren.

    Är det nån som upplevt nåt liknande på sin telefon? Eller kan det ha varit nåt annat konstigt med just Elgigantens exemplar?
     
  2. DanielMalmgren

    DanielMalmgren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Jag känner inte alls igen beteendet du beskriver.

    Tror att det innebär att mitt svar måste vara: Köp gärna en Ray, men köp den inte på Elgiganten! :P

    /Daniel
     
  3. mattis76

    mattis76 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    samma problem

    Haft min ray i 6 mån, helt plötsligt är det som om hem knappen samt även ljudknapparna slutat funka, det kom över natten. ja tror det är något glapp för när man rör telefonen så huxplux funkar hemknappen igen. för att sen plötsligt försvinna, ljusbågen tänds i vitt och sen funkar det igen osv.

    väldigt irriterande. måste vara en garantisak????