Seg X10 Mini Pro.

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Bim, 17 sept 2010.

1. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det stämmer. Kanske stocklaunchern som är boven. Nån som rootat och gjort sig av med den?

Last edited: 21 sept 2010
  2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 284

MINA ENHETER

Jag har kört med for 1.6 sen jag köpte telefonen på lanseringsdagen och min är inte seg.

Har iofs inte proppat den full med appar och spel o sånt heller ............

3. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Ja jag kör också ADW, kanske är den som är boven i dramat. Vill dock inte avinstallera den, gillar den alldeles för mycket för det. Men det ska bli MYCKET intressant att prova LauncherPro eller vad den heter när vi får 2.1, den ska ju vara väldigt snabb...

4. PolliSoft

PolliSoft Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag rootade min pro i morse och tog bort stock-homescreen. Spontant känns uppstart av telefonen snabbare och AWD känns rappare. Vi får se om nåt dygn om den känslan finns kvar eller om det är placebo... :-)

5. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Mycket intressant! Detta gör att en rootning kan vara intressant för mig :) rapportera gärna om dina erfarenheter framgent!

6. DodgeThis

DodgeThis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testa Advanced Task Killer. Kan tro att den tar bort programmen man markerar men den avslutar dem, massa program som ligger i bakgrunden och kör. Blir bättre även om den inte är fullt lika snabb som när den var ny. Test och se vad ni tycker.

Hoppas också på att 2.1 ska ge lite mer krut i luran som för övrigt passar mig väldigt bra.

7. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Det ligger definitivt inte en massa appar i bakgrunden ock kör. De ligger och där och idlar. Installera en app typ Android System så kan du se hur mycket CPU kraft varje app tar och du kommer se att nästan alla ligger på 0%.

8. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rent generellt är ju allokerat minne klart mer hastighetsbegränsande än CPU-belastning, så det är en förenkling. Nu verkar ju Android älska att utnyttja RAM, på gott och ont, á la Linux, men jag märker en stor skillnad iaf.

Varje widget jag lägger ut tar upp ca 10% av minnet och typ 0% CPU; kör jag några widgets blir telefonen bitvis slö. Alltså, när man gör mycket på en gång så segar den ner sig. Om jag tar bort alla widgets märker jag nästan aldrig att telefonen blir seg på så vis.

Min gissning är att ju mindre permanenta minnestjuvar man har desto bättre, dvs. minimera sådant som inte kan avslutas om Android behöver minnet, typ widgets, vissa appar (Spotify t.ex.) osv

9. PolliSoft

PolliSoft Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Två dygn utan omstart och ADW har inte startat om en enda gång. Allt känns riktigt snabbt!

Last edited: 24 sept 2010
  10. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Min mini har börjat bli trött nu också. Dock med runt 30 dagars uptime.

Jag har noterat att varje gång jag går från en applikation till home så ser jag att
    adw startar, widgets kommer one by one etc.

Udda. :(

// A

11. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Låter ju lovande, rapportera gärna om det blir sämre/bättre efter ett tag.