Sekvens - litet första android spel

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av skepnaden, 7 nov 2009.

  1. skepnaden

    skepnaden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har utvecklat ett litet enkelt minnes-spel till android, i syftet att användas till en kurs jag läser just nu i HCI (Human Computer Interaction). Det är mitt första spel och ett mycket enkelt sådant. Första kontakten med android och har testat det lite på min Hero, men ha överseende.

    Spelet går ut på att man ska följa en sekvens av fyra färger som genereras av datorn. För varje nivå man klarar så läggs en färg på sekvensen, och man upprepar proceduren. Ganska intuitivt.

    Man kan välja vilka feedback-alternativ man vill ha aktiverade för knapptryckningarna i startmenyn: visuella, ljud eller vibration.

    Försökte bifoga här i inlägget men den var några kb för stor :( Har i alla fall slängt upp apk-filen här för nedladdning: http://senduit.com/ce901b
    Länken är aktiv i en vecka, och efter det har jag förhoppningsvis fått upp appen på Market.

    OBS! Jag skulle uppskatta jättemycket om folk postade deras Highscores och, vilka inställningar som var aktiverade (feedback) när ni slog dem. Dock så sparas ej highscore någonstans ;( (håll ut ver. 1.01 ;)), men de visas i ett par sekunder efter Game Over och man brukar komma ihåg sin bästa prestation :P
     
  2. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fick 23000 med Visual + vibration. Du behöver göra en pausknapp! :P
     
  3. skepnaden

    skepnaden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hehe bra jobbat! Pausknapp underlättar ju fusk lite, men får se ;)

    Själv har jag level 22 med score 25000 som bäst och det var helt utan feedback.

    Upptäckte att Market har 25 bucks i registration fee, så får se hur det blir med den saken också.
     
  4. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    20900 såhär "dagen efter". Nivå tänkte jag inte på. Provade bara en gång och körde utan feedback. Kul spel som övar upp minnet :)