Hard Boiled (1992) Sista Hong Kong-actionrullen för John Woo, innan han stack till Hollywood och förlorade sin magiska touch. Detta är en av mina absoluta favoriter, den har allt som en bra Hong Kong-action behöver - invecklade actionsekvenser, mer eller mindre galna stunts och magasin med oändligt många kulor.
Sett igenom alla Rocky-filmerna. I, II, III, IV, V, VI. Alla är bra, förutom V, som också enligt Stallone är kedjans svagaste länk.
Jackass Presents Bad Grandpa Gillar man Jackass gillar man detta. Även fast man kanske inte varit något stort fan av Jackass så uppskattar man nog denna film. Nu är det skådespeleri (till en viss del) och slut på att sparka varandra i pungen och lägga spyor till höger och vänster. Klart sevärd film i höstmörkret som får skrattgroparna att rycka till flera gånger. 7.5/10
Gravity, 7/10 kameler. Bra film! 2 Guns, Mark Wahlberg och Denzel Washington kan inte gå fel. 8/10 kameler.
Keith (2008) Sorglig men bra. Såg den bara för Jesse McCartney spelade i den men den är helt klart värd att se oavsett honom.
jOBS (2013) Jag vet inget om Steve Jobs men som film var den intressant. Ashton Kutcher gjorde rollen bra som Jobs och jag gillar honom bara mer och mer som skådis. (Gillade honom inte tidigare för jag associerade han alltid med MTV-programmet Punk'd och fjantiga komediroller)
Har läst boken och den är så sjukt mycket bättre än filmen. Ganska kass film imo. Men fungerar om man vill döda ett par timmar. Sent from my C6903 using Tapatalk
Läser inte böcker (sorgligt nog) så jag jämför inte med boken. Jag tyckte den var sevärd i varje fall (för personer som nu är något intresserad av Apple/datorer/IT).
Pacific Rim (2013) Inte så jättebra. Monstrena var hyfsat fina men handlingen och robotarna var inte särskilt intressant.
Fan då. Å jag som var SÅ nära se den igår kväll med min lillebror... Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Bättre att se filmen och sen säga vad man tycker än att sitta och läsa vad folk tycker om den. Jag själv tycker den var hur bra som helst men smaken är som baken - delad.