Jag har aldrig sett problemet med att "lista ut" filmer i förtid, det är ändå vad som händer på vägen dit som är det viktiga att en film har en uppenbar dramaturgisk kurva eller är väldigt lättläst bryr jag mig inte om.
Nu har jag jag sett gone girl. Otroligt bra och skruvad film 8/10 kameler får den SM-N9005 via Tapatalk
Faktiskt över förväntan. Synd att de inte expanderade flugornas herre temat lite samt gav mer djup åt huvudkaraktärerna. Hur som helst är man sugen på nästa del
Det plus att man aldrig kan vara säker på om man löst filmen eller inte innan den är slut. Man har alltid sina teorier när man tittar på en film men det är rätt sällan man sätter 100% av detaljerna så om man som du säger uppskattar filmen för vad den är och resan till slutet snarare än att halva filmen sitta och tänka på slutscenen tror jag man får det roligare i filmvärlden Skulle man tänkt på musik på samma sätt hade ingen låt varit särskilt rolig.
Deliver Us From Evil Riktigt dålig, korkad film som använde i stort sett varenda klyschig metod att skrämmas och hade en story som man kunde lista ut efter 10 minuter. Får på sin höjd 2/5, men det är knappt.
http://www.imdb.com/title/tt0455944/?ref_=nv_sr_1 The Equalizer Förväntade mig en ren action rulle där man skjuter hejvilt. Men fick en atiocn rulle där var mer känslor än dödandet. 9/10
På tal om Se7en så måste jag erkänna att jag är en av dem som inte sett den än. Har den dock i HD-kvalité numera så inom en snar framtid är det äntligen dags
Tur att vi alla tycker olika. Ska bli kul att se den och bilda sig en egen uppfattning! Har bara fått höra goda vitsord om den från personer i min närhet än så länge Varför gillade du inte den?
Lucy Luc Bessons senaste är jättebra. Tyvärr mindre naket än i roliga Adele Blanc-Sec. Får 8.5/10 i karaktär. Exodus Tyvärr jättelång, krystad och platt. Är verkligen alla i bibeln engelsmän och amerikaner? karaktär: 3/10 budord.
Eagle Eye (2008). 3/5 - Faktiskt en helt okej actionrulle, som på något jävla vänster touchar ett ämne som kanske blir eller är verklighet till viss del.
Dragonquest (2009) 2/10 Jag brukar försöka ge filmer en chans iaf men jag pallade inte mer än en kvart av denna. Så riktigt ultra-b rakt igenom, känns rätt förutsägbar också. Nej, jag ville inte offra 1,5 timme av min korta fritid på denna. Blev senaste Transformers istället som verkar sevärd åtminstone en gång iaf :-) har dock en timme kvar, den är ju så lång :-)
Brick Mansions Ta District B13, flytta handlingen till Detroit plocka sedan bort all charm och finess, kasta in en malplacerad Paul Walker, då har ni Brick Mansions. Som en taskig kinakopia, mer eller mindre, fast made in the USA. 1/5.