Ring 0 - dammade av dvdhyllan och kollade på denna igen. Var ett par år sen sist och den är störtskön alltså. Mycket viktig bakgrund på sadako och hennes familj om man vill veta vad som ligger bakom ondskan i Ring 1 & 2. Before i go to sleep - Nicole Kidman vaknar varje morgon och har tappat sitt minne. Varje dag måste hon bli påmind om vem hon är osv bla bla bla. Filmen är baserad på en novel som antaligen är bra men jag tycker inte att filmen levererar riktigt, den kunde vara lite mer emotionell och mörk på sina ställen så man lider mer med henne. men men nu var det itne så.. jag ger den 6 av 10.
Cloud Atlas (2012): http://www.imdb.com/title/tt1371111/ Första 15 minuterna var svåra att hänga med på (man blir dock varnad i början av filmen om det på ett naturligt och realistiskt sätt). Filmen utspelar sig under sex olika tidsperioder, har flera handlingar och alla skådespelarna spelar flera olika roller. Det svåra i början var att filmen hoppade fram och tillbaka, men i slutet av filmen blir det naturligt och ett bra sätt för att inte tröttna på filmen som är på nästan 3 timmar. Underskattad film skulle jag säga. Ger den 10/10. Har röstat på ca 700 filmer på IMDB och det här är den andra 10:an jag ger. Får inte missas!
Tog ut frugan på mat och bio igår och vi såg Micke & Veronica (hennes önskemål). Jag har hellre sett Taken 3. Lättläst men en helt okej svensk film. 5/10 kameler.
Two faces of January. 7/10. Spännande, lite deprimerande film men slutar rätt bra. A good year. Feel-good-film av första graden. Lite rolig ibland. Fina miljöer. Passade perfekt en stormig kväll :-) 8/10
Såg Unbroken ikväll. Skaplig film som kändes betydligt längre än sina 2h18min och inte på ett bra sätt. 3/5
John Wick - 1/10 What the fuck såg jag precis? Kan va den mest awkward och sketna, på alla aspekt tänkbara, film jag sett på många år.
Vet, det som var det värsta. Säkerligen riggat då alla usercomments ligger på 1-3/10 på imdb. HORRIBEL film och är säker på att det kommer bli den sämsta jag sett 2015.
John Wick, med Keanu Reeves och Michael Nyqvist. Ingen raketforskarfilm men ändå bra action. 7/10 kameler.