Jag tyckte den var svinbra, spännande och mycket känslofylld film. Den är baserad på en verklig händelse om Chris Kyle. http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Kyle Den hade biopremiär i Sverige igår.
Medicinen. Fick jag lov att se. Den var väl rätt ok efter man stått ut med första halvan. Riktad mot kvinnor. Hmmm.
The Fault in Our Stars Herregud vad jag lipade. Mensen är ändå över. Nu vet jag varför toalettpappret tar slut så snabbt här hemma...
Taken 3. Sevärd för den som vill ha lite hjärndöd handling och se en trött Liam Neeson i bitvis dåligt koreograferade actionscener. Jag tänker inte gå in på detaljer mer än att avslöja att ingen blir kidnappad vilket faktiskt känns positivt. Filmen får 6 av tio på grund av Forrest Whittaker som jag tycker om att se i filmer. Det finns bättre filmer att se på bio just nu så spara denna till senare och hyr den istället.
The Trail. Intressant men seg film om en tjej som korsar Australien till fots. 6/10 kameler. Seahorse. Mysig rulle om sjöodjur. 6/10 havsräkor
The Legend of Billie Jean Ännu en pärla från 80-talet, tidig Christian Slater och även Yeardley Smith (rösten till Lisa Simpson). Skön musik, simpel story. 3,5/5.