Independence Day 2. Ta första filmen, gör allting större, skala bort all charm och gör karaktärerna platta som papper så har du denna filmen. Det bästa med filmen var att höra den klassiska melodin när sluttexterna började rulla. Betyg: nope, nope, nope...
Purple Rain (1080p & Flac-ljud). Var länge sedan jag såg denna. Helgrym! Själva filmen är ju ok. Musiken är fantastisk. Bild/ljud nu i denna version var kanon. Det blir 8/10 lila elgitarrer Sent from my LG-H815 using Tapatalk
Hardcore Henry, en helt skruvad film. 5/10 pistoler men kan tänka mig att vissa älskar denna. Mr Right, en skön actionrulle. 6/10 pistoler.
Independence Day 2, väldigt besviken, trodde inte att den skulle nå upp till sin föregångare men att den höll så låg kvalité... 3/10
Bunny the Killer Thing Ytterst märklig film. Finsk splatter-komedi-något om en stor kanin-man-hybrid som springer runt i de finska skogarna och skriker "Fresh pussy" och våldför sig på allt och alla. Har aldrig sett något liknande, mycket speciellt.
21 Grams (2003) Hur har jag kunnat missa den här. Hur bra som helst. 7/10 http://www.imdb.com/title/tt0315733/
Samme regissör har gjort en rad andra fantastiska filmer, som Älskade Hundar, Biutiful, Babel och några till. -tapa-
Var och såg The Angry Birds Movie med sonen idag. För min del är den godkänd men inte mycket mer. En del skratt blev det. Sonen tyckte den var väldigt roligt och skrattade en hel del. Skickat från min Nexus 6
*batteries not included (1987) Har för mig att denna kallades "Miraklet på 8:e gatan" svenska. Spielberg-producerad mys-matiné-film från 80-talet, stundvis ganska rolig men väldigt tidstypisk. En del av effekterna har inte åldrats så väl medans andra fortfarande fungerar.
Legenden om Tarzan, en helt ok rulle men som är sevärd. Bidrar dock inget speciellt men så är det nuförtiden. 6/10 apor
Tyckte den tappade det som var intressant med första filmen, tyvärr. Första filmen var ändå bättre än förväntat. Senaste filmen för min del: London Has Fallen (2016) Här har vi en slags 80-tals-action som vaknat upp 2016. En man v. hundratals andra, mer eller mindre helt oövervinnerlig - har inte sett så sunkiga fiender sen Commando (1985). Duger säkert en trött söndag, men det är allt annat än en bra film. Max 2/5, då är jag snäll.
http://www.imdb.com/title/tt4062536/?ref_=ttfc_fc_tt Väldigt bra skådespeleri och öga för detaljer i denna filmen. Patrick Steward levererar som vanligt. Tyckte den var riktigt bra men jag tyckte den var mer thriller och action än horror. Jag ger den 8 av 10 skinnbulor.
Såg Star Trek - Beyond på bio (3D). Grymt bra tyckte jag. Började högst tveksamt med lite löjligt sedan blev den kanon. 8/10 beam guns