Blade Runner 2049 Önskar alla filmer var så här välgjorda, otroligt snygg, bra skådespelare, handlingen får växa fram utan att stressas. Förmodligen den bästa uppföljare som gjorts.
The Room Igen. Om ni någonsin får chansen att se denna filmen på bio - gör det. Alltid en unik upplevelse. [emoji106]
The Disaster Artist Följde upp gårdagens visning av The Room med att se filmen om filmen. Tekniskt sett baserad på boken om den kaotiska inspelningen av The Room, de två huvudkaraktärernas märkliga vänskap och hur man spenderar $6M på att producera tidernas kanske sämsta film. Riktigt bra.
Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten ( 6 1/2 Av 10 Pirater ) Hade missat den fjärde filmen så fick bli den igår. Gillades, även om jag föredrar första filmen. Men Herr Sparrow är fortfarande en underhållande karraktär.
Helgens filmer. The Snowman Bra bok, inge vidare bra film. Märklig blandning av amerikanska skådisar och nordiska, som alla pratar engelska med blandat resultat, plus en dubbad Val Kilmer som grädde på moset. En del sidospår som var helt menlösa, förutsägbar och väldigt abrupt och otillfredsställande slut. 2/5 Flatliners (1990) Efter att ha hört endast negativa saker om remaken så välde jag att se om originalet istället. Den håller ganska bra fortfarande, bra skådisar, lite daterade effekter och lägre tempo än vad man blivit van vid. 4/5
Men precis. De flesta filmer har för högt tempo så man hinner aldrig sjunka in i handlingen riktigt. Den här är ju kanon. Ska se den igen snart.
Geostorm Jag ville se något helt utan intelligent innehåll, något att halvsova till. Men inte ens det dög filmen till - den gjorde mig istället irriterad över hur obeskrivligt förutsägbar den var, i stort sett varje spännande twist gick att förutse och den totalt skeva fysiken i rymden och sömnigt återvinnande av scener fick mig bara att säga "Varför?", "Hur?" och "Vem är det som filmar detta till nyhetsinslagen i filmen?".