Jag blev fascinerad av detta och letade upp ursprunget. Japansk cyberpunk, verkligen finns det? Battle Angel Alita Yukito Kishiro’s iconic manga series is now available again for the first time in nearly a decade, in a stunning new translation. Kishiro’s post-apocalyptic science fiction story about an amnesiac cyborg named Alita has thrilled international audiences since it was originally published in 1990. James Cameron is currently producing a live-action adaptation of the acclaimed title.
Triple Frontier (2019) - IMDb Triple Frontier. Ger den 5/10. Sevärd film men lite seg i den sista halvan av filmen. Summer of 84 (2018) - IMDb Summer of 84 Riktigt bra film. Gillar 80 talet. Dom har lyckats bra och fått med 80-tals känslan. Ger den 8/10
Ubåten (1981) - IMDb Fick bli theatrical cut på Netflix inatt. Var nog 20 år sen jag såg den senast och är helt klart en klassiker. Gillar verkligen den klaustrofobiska känslan rullen lyckas förmedla. Skickat från min Find7 via Tapatalk
Just det, jag såg ju Jurassic World: Fallen Kingdom 2018. Den var som jag minns såå överdriven. På tok för många störningsmoment. Sen vet jag inte riktigt vad jag tycker om handlingen egentligen men jag gillar dinosaurierna.
Fantastiskt bra film, en "måste se" om man ej sett den. Har själv den som directors cut på VHS någonstans i gömmorna på vinden. :-D Får nog bli att återse denna gamla pärla. Såg förresten att SVT har köpt rättigheterna till serien Das Boot från 2018. Kanske kan vara något att se framöver :-)
Såg nyss denna, riktigt underhållande och spännande att se hur j*vla fel det blev. FYRE: The Greatest Party That Never Happened www.netflix.com/title/81035279?source=android
Bad Times at the El Royale (2018) Underbar film i lite Tarrantino-anda, flera spår som korsar varandra på en och samma plats och slutar i "bad times". Bra skådisar, skön story och dialog. Rekommenderas varmt. 4/5 hotellnätter.
Passade på att se The Dirt - rockbiografi om Mötley Crüe och Bohemian rhapsody om Queen. Bägge två är exakt samma typ av film, berätta lite ytligt om bandet och medlemmarna, gör om ett gäng uppträdande med skådespelare som efterliknar originalmedlemmarna. Snyggt gjort, bra skådespeleri men riktigt j*vla tråkiga. Har man följt banden finns det inget nytt överhuvudtaget om man är ute efter lite smaskig fakta. Film att ha på för lite skön musik, absolut. Så bägge två får 5/10 i betyg, dvs ok att se men förvänta dig absolut inget stort eller en aha upplevelse.
Kommer inte ödsla någon tid att se någon av filmerna. Är detta ett sista desperat försök att mjölka dom sista pengarna från fansen?
Midnight Sun (2018) - IMDb Fick mig att börja googla på XP sjukdomen. Inte nog med det, det där är Arnold Schwarzeneggers son????? HOW CUTE!
First Man Långsamt tempo. Försökte se den förut men höll på att krypa på väggarna efter 40 min. Men nu såg jag den. Är man i rätt sinnesstämning är den riktigt bra tyckte jag. 8/10 månlandare.
Robin Hood (2018) Jösses vilken soppa. Förutsägbart, i bästa fall mediokra skådespelarinsatser och en produktion som kändes riktigt billig, trots att den tydligen kostade $ 100M att spela in. Den som kom på den fantastiska idén att designa kläderna som någon slags mix av historiskt korrekta, klassiska och någon slags futuristisk design borde fått sparken, för det kan inte vara meningen att man ska fråga sig "Vad har hen på sig?" flera gånger genom filmen... 1/5 parkour-pilar.