Hellboy (2019) Här var jag alldeles pepp för jag trodde att jag äntligen skulle få en Hellboy värdig serierna, som inte gjorts barntillåten. Men istället fick jag något osammanhängande med fruktansvärda specialeffekter, mediokra skådespelarinsatser och action som var så skakiga och dåligt klippta att jag fick ont i huvudet. Årets besvikelse. 1/5.
Bad Boys (1995) Plockade upp denna gamla klassikern på 4k, väldigt fin utgåva, HDR gör verkligen nytta för den ibland helt galna paletten. Filmen - allt som hände i denna filmen var det jag hade för mig var handlingen i Bad Boys 2, så nu vet jag inte ens om jag faktiskt sett 2:an... Action från 90-talet, med allt som det innebär, regisserad av Michael Bay innan han blev dålig på sitt jobb. Får en extra poäng för nostalgi. 4/5
Call Me by Your Name (2017) - IMDb Two Night Stand (2014) - IMDb Edit: Glömde skriva något. Första filmen var väl ok men inte mer, den andra filmen var mer löjlig men gullig.
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (2018) - IMDb Kommer inte ihåg första direkt men denna var som man säger på engelska "all over the place". Bra skådisar, bra effekter men rätt usel story. 4gb av 10gb.
Olydnad (2017) - IMDb Många nya filmer som behandlar ämnet homosexualitet. Jag tyckte om The Danish Girl (den handlade visserligen om könsidentitet snarare än homosexualitet), men denna, Call Me By Your Name och Carol, föll mig inte helt i smaken.
Avengers: End Game på bio. Som jag tidigare sagt gillar jag inte super hjälte filmer men av trailern att dömma verkade som dom hade tonat ner på superhjälte fjanterierna. Det stämde, den började helt okej, men när slutstriden började började den bli allt mer jobbig, och filmen tog aldrig slut, hade jag vetat att filmen var 3 timmar hade jag förmodligen inte gått, jag hade bra gärna velat sticka efter halva filmen. Detta känns som en film för ultra marvel fantaster dom är nog nöjda. 3 av dig betyg för mig.
Måste också kommentera filmen även om jag såg den förut på premiären Avengers: End game Så grym rulle! 3 timmar känns som 2 skrev Timpppa och det håller jag med om. Inte direkt förutsägbar som man kanske kunde tänka sig. Några saker man stör sig lite på kanske, men 4 av 5 mjölner ändå skulle jag säga.
Avengement (2019) - IMDb Inga förhoppningar vilket gjorde att den kanske blev bättre. Eller alla skitfilmer man sett på sistone. 7 av 10 swedroidare.
Godzilla 2, king of the monsters. Godzilla II: King of the Monsters (2019) - IMDb Fy f*n vilket skit. Hur kan den ha 7.0 på IMDB? Jag ger den en 2:a och då är jag snäll. En kille bakom oss sov 3/4 av filmen och han gick ut med leende på läpparna när filmen var slut.