Scary Movie 10/10 Ettan och tvåan var bra. Men efter att Wayans bröderna har lämnat ifrån sig projektet gick filmerna åt pipan.
The Trollhunter Genre: Norsk skräckfilm Utgår ifrån några högskoleelever som gör ett skolprojekt. Är egentligrn kanske inte så bra. Men upplägget gör den underbart.. spännande.. på något sätt. 9/10
I am legend 9/10 filmen var faktist bra. Tredje gången jag ser den nu. Sent from my awesome X10 mini pro using Tapatalk Pro
fight club 2/10 fattade inte riktigt filmen när den var nära slutet. weird film imo. Sent from my awesome X10 mini pro using Tapatalk Pro
Hancock 9/10 - En genuin Will Smith film! Iofs så var den lite weird på slutet men det fanns en och annan bra scen. Bla när han skickade i väg den franska ungen eller när han körde upp en killes huvud i en annan killes röv. Jag asgarvar fortfarande när jag ser den.
Hancock här med 9/10 *Den är för jävla rolig och bra. Det roligaste är ju när han - som här ovan - kör upp en mans huvud i en annan mans röv
Hitch - komedi/romantiskfilm med Will Smith. (Lite konstigt att både TV3 och Kanal 5 sände Will Smith film samma dag & tid). Det var första gången jag såg denna filmen, och denna är nu en av mina "favoritfilmer". Fick mig att skratta mycket och jag gillade hur Will Smith spelade en gentlemans roll. Om jag får ranka hans topp #3: 1. Hitch 7/10 2. The pursuit of happyness 7/10 (6.5/10) 3. Men in black 5/10
True Grit 9/10 Mycket bra modern Westernfilm av Bröderna Coen, med Jeff Bridges, Matt Damon och Josh Brolin (det finns andar skådisar också faktiskt, men dessa är de fetaste namnen.) Som alltid i bröderna Coens filmer finns det även i denna filmen spår av humor.
Ayn Rand: A Sense of Life. Fantastisk biografi om en av våra främsta författarinnor/filosofer. Ayn Rand är objektivismens skapare. Hon föddes i Ryssland, men flyttade till USA i sena tonåren. Bland hennes verk finns bl.a romanerna The Fountainhead (Urkällan) och Atlas Shrugged (Och Världen Skälvde). Rekommenderas starkt. http://www.imdb.com/title/tt0118662/