3 sekunder Joel Kinnaman. Riktigt bra rulle! Tre sekunder (2019) - IMDb Stod mellan Joker och denna. Nästa blir Joker [emoji6]
El Camino: A Breaking Bad Movie (2019) - IMDb Höga förväntningar såklart och var orolig för att bli besviken, blev det inte. Mycket bra!! [emoji106]
Midsommar för andra gången. 9/10 Director's cut delarna är på Youtube om någon vill se. Midsommar (2019) - IMDb
Joker - fy sjutton vilken mörk film. Fantastisk skådespel av Phoenix dock. Joker (2019) - IMDb Gemini man - en film mer i min smak än den ovan. Skön rulle! Gemini Man (2019) - IMDb
Watership Down (TV Mini-Series 2018– ) - IMDb Miniserie, mycket bra. Bra musik. A Quiet Place (2018) - IMDb Tråkigaste filmen jag har sett på länge. Oförstående till dess höga betyg. The Silence (2019) - IMDb Lite mer action än i ovanstående, men ingen hit det heller. Bird Box (2018) - IMDb Varför ser vi snarlika dåliga filmer... Rampage: Big Meets Bigger (2018) - IMDb Rolig film, bra. I Am Mother (2019) - IMDb Helt ok. Triple Frontier (2019) - IMDb Störig film. What Happened to Monday (2017) - IMDb Bra, spännande. Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (2019) - IMDb Intressant, men nu börjar man söka på Ted Bundy och se serien... Zac Efron var bättre än jag förväntade mig i rollen. Vi började se den men stängde av efter en kort stund. Kände att jag har gett för många filmer för mycket tid som sen bara visar sig vara skit. Vi såg den också, sett värre på Netflix men fortfarande ett bottennapp.
Terminator: Dark Fate (2019) Bästa Terminator-filmen sedan T2, vilket iofs inte är någon som helst utmaning då de tre senaste har varit helt värdelösa, och denna filmen verkar hålla med om det då den ignorerar dem helt. Gick in i denna med ruskigt låga förväntningar, så kanske blir den sämre om jag ser den igen. 3/5
Den Osynliga Flickan (2017) - IMDb Lite udda men intressant film. Ingen trevlig barnfilm utan handlar Afghanistan under talibanernas styre. En flicka som klär ut sig till en pojke för att hjälpa sin familj.
Crazy Rich Asians (2018) - IMDb Kul film, brukar inte gilla komedier (speciellt inte romantiska komedier), men denna var ok ändå. My Friend Dahmer (2017) - IMDb Tyckte om filmen om Ted Bundy så trodde att detta kunde vara en film i min smak. Tyvärr inte, bara tråkig och konstig. Kanske var det verkligheten, men inget vidare filmmaterial. Filmen om Ted Bundy Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (2019) - IMDb var helt klart mer underhållande.
Såg Papillon den nyare versionen på DVD: Papillon (film, 2018) – Wikipedia Riktigt bra. Har ju sett klassikern från -73 också. Svårt säga vilken man föredrar. Möjligen är den nya mer tight, inte så många onödigt långa scener som hos indianerna i djungeln som i den första filmen. Hade tänkt se Terminator Dark Fate på bio. Men efter ha läst en del recensioner så avstår jag och lägger pengarna på nån annan film istället.