Midsommar (2019) Obehaglig film hela vägen, men inte fullt så skräckig som jag fått intrycket av att den skulle vara baserat på vad andra sagt om den. Jag kommer dock vara lite försiktig med att besöka Hälsingland i framtiden.
...denna: På IMAX 3D. Den var väl ungefär som förväntat. Grym, men kändes lite som ett hopkok av originaltrilogin på något vis. Vissa saker man störde sig på. Man har man halvhöga förväntningar så är den grym
Köpte Joker häromdagen och såg den igår. Två gånger till och med. Det bästa jag sett på evigheter, om inte någonsin. Så här skall superhjältefilmer vara tycker jag. Helt magiskt bra scenografi, skådespel, musik och regi (Todd Phillips) Jag kände som jag läste en läderlappentidning på 70-talet. Så bra, och så glad jag köpte denna. Kommer se den ofta om jag känner mig själv rätt. Om den mot all förmodan skulle undgått någon (eller hur) så infogar jag trailer II nedan.
Hemma sjuk idag då fick det bli ett par rullar, Once Upon a Time in Hollywood (2019) - IMDb, riktigt bra, ger den 4,5 av 5. Var sugen på lite splatter också då Tarantino sparat lite på det i Once up on a time in Hollywood så det fick bli: Rambo: Last Blood (2019) - IMDb ger den 3 av 5, klassisk hämndfilm, långe sen jag såg något med Stallone.
Såg Rambo i helgen, tyckte den var fruktansvärt dålig. Kändes som att man klippt filmen riktigt konstigt. Vid något tillfälle kändes det som att det saknades någon scen men generellt var hela storyn stressad
Man får ta den som den är, hade inga förväntningar på att det skulle vara en kvalitetsfilm men som lite underhållning när man ligger sjuk under en filt i soffan funkade den.
Om man ser den som en våldsam Reboot på Ensam hemma känns den bättre... On topic: Bad Boys for Life Nope, det var inge vidare alls. Bara återvinning av gamla skämt och oftast inte de bästa skämten. Jag är snäll och ger den 2/5, det var ändå ganska fint foto stundvid.
Den har ju redan blivit gjord: View: https://www.youtube.com/watch?v=ZgLqxSPIhR0 On topic: Familjen Addams (2019) - IMDb Helt ok tidsfördriv om man är ok med animerade filmer.