Jag tyckte den var riktigt riktigt bra, och mitt filmintresse är inte så stor numer. Mitt tips är att inte läsa någonting om den innan.
Hade för en gångs skull lite tid över och såg en film för första gången på ett par år. Gräns (2018) - IMDb Den var ganska meh, 5/10.
Ad Astra (2019) - IMDb Ad Astra, nog den sämsta film jag sett på länge, hade varit roligare se färg på väggen torka i 2 timmar!!
Ja, såg den medans jag flög över Atlanten. Brukar ha svårt för att somna på flygplan, men den filmen gjorde susen.
In Fabric (2018) - IMDb Lätt psykedelisk film om en besatt klänning. Kändes som en gammal klassisk Dario Argento-film.
Den var fan inte igår man såg. Minns när den kom, var i samma ålder som dom i filmen och levde ett liv som i hög grad liknade det i filmen (lite mindre allvarliga sjukdomar dock..).
Ja, han ställer till det lite.. Måste se om filmen i dagarna tror jag.. VHS:en har jag inte kvar men den borde finnas tillgänglig i cyberrymden
Breaking surface på bio Var helt ensam i salongen vilket var en mäktig känsla, man kunde bre ut sig ordentligt hehe Filmen är snyggt filmad rätt trevlig atmosfär, där stannar det positiva skådespelarna, manus och story är ett havsverk. Verkar som de inte hade satt på jammern så jag kunde använda telfonen under hela filmen det tackar vi för så se blev en rätt trevlig kväll ändå. Jag popcornen vad dock mjuka, skulle vara smart att ta den som stod längst in (om man nu ska tro på att de fungerar på samma sätt som med mjölkpaket i butiker, har fortfarande haft bäst lycka att ta längst ner, men mjuka popcorn är inte mkt att ha och man vill ju inte stå där och provsmaka innan ner personalen står och glor på en men man har bra lust att göra det) Biljetterna har jag fått gratis från klarna (fick 2 st då jag använder klarna kortet)
Terminator: Dark Fate (2019) - IMDb Fattar inte hur den kan ha 6.3 i betyg. Makalöst dålig. 3/10 Jumanji: The Next Level (2019) - IMDb Inget mästerverk heller men mer underhållande än Terminatorfilmen iaf. 5/10
Joker, fin film med bra skådespeleri men riktigt usel, alldeles för seg och händelselös för min smak. Betyg, 3/10. Joker (2019) - IMDb
Björn Skifs lyfter hela filmen men som du säger, en trist dussinfilm från det svenska 90-talets myllra.
Jag förstår det, egentligen. Gjorde mig bara lustig. Funny sidenote är att mamma på riktigt trodde att Joker (2019) var en remake av filmen med Björn Skifs. "Tänk att de har så slut på idéer så att de måste sno våra gamla filmer". Själv gillade jag Joker (2019) skarpt, helt klart det årets bästa film.
Long Shot (2019) - IMDb Skön komedi, behövs i dessa tider. Utspelar sig dessutom i "Sverige" delvis... Betyg: 7/10