Doctor sleep. Delvis väldigt bra men filmen är runt 3 timmar alldeles för lång, gissar att den är baserad på en bok ? Jag klarade inte av att se hela fick smygspola här och var.
Såg The Founder (SVT Play): The Founder (2016) - IMDb Ger den 4 av 5 stjärnor. Gediget gjord. Trovärdig och de verkar inte ha hittat på så mycket om McDonalds. Kanske 10-15 minuter för lång men i det stora hela bra.
Såg Watchmen med frugan igår. De brutala scenerna uppskattades inte från samtliga närvarande, om vi säger så..
Det är ingen film, men väl en TV-serie med många fantastiska skådespelare. Ray Donovan. Det jag noterade då jag såg igenom de första sex säsongerna var att Ray alltid dricker whiskey i enorma mängder och ständigt kör bil, märklig kombo. Förutom detta så har han alltid en vit skjorta som är blodig. Skjortan är aldrig fri ifrån blod under någon längre tid.. Klart sevärd! John Voight spelar en av huvudrollerna! Hur kan det då bli fel? Liev Schreiber, en annan fantastisk skådespelare, spelar huvudrollen. Ray Donovan - TV-serier online - Viaplay
Såg precis ”a million ways to die in the West” med Seth Macfarlane (skaparen av Family Guy) tillsammans med sambon. Fyfan va jag skratta. Det var längesen jag såg en komedi film som verkligen fick mig att skratta högt på riktigt. Om du gillar humorn i Family Guy så kommer du definitivt gilla den här filmen.
Såg Änglarnas Stad från 1985: Änglarnas stad - Los Angeles (1985) - IMDb Ger den 1 stjärna av 5. Första 3 minuterna bra då två Secret Service (livvakter) agenter gör sitt jobb och stoppar en terrorist. Efter förtexten går det bara neråt. Ett bungyjump ska klämmas in i filmen. Det var "häftigt" 1985 antar jag så nåt sånt måste vi ha. Sen är Secret Service agenterna helt plötsligt vanliga poliser och ska jaga en knarklangare/pengaförfalskare. Lite halvnakna damer tomt stirrande ska sättas in i bakgrunden utan anledning då och då också. Sen är det en beryktad biljaktscen som ofta finns i polisfilmer. Den funkar inte. Att köra över järnvägsräls och uppstickande stolpar hursomhelst utan problem känns för orealistiskt och det ska inte vara en Science Fiction film. Musiken är för påträngande hela filmen igenom. Hela manuset känns dåligt. Desto märkligare att den är regisserad av William Friedkin som gjorde mästerverket "Exorcisten" samt "The French Connection". Men det här blev ett magplask.
Deliverance Har aldrig fått tummen ur och sett den innan. Väldigt bra film än idag. En positiv överraskning! 4/5
OBS! Spoilervarning! Gojira vs King Kong (...vs Mecha Gojira). Storyn var inget att hänga i granen och karaktärerna som var med från förra filmen fyllde inget syfte. Ingen karaktär var egentligen intressant, utan samtliga upplevdes mest som utfyllnadsmaterial/skyltdockor. Inget ont om skådespelarna dock, de gjorde säkert vad de kunde med manuset. Specialeffekterna var däremot stundvis rätt bra, men det blev lite tröttsamt med fightingscenerna eftersom de bara slår på varandra utan att något direkt händer annat än med miljön runt omkring dem. Det var förresten lite lustigt med scenerna i särskilt stadsmiljö, tex i Hongkong, där allt bara faller sönder utan att någon reagerar över all collateral damage. Den förra filmen tycker jag var betydligt bättre som helhet, men vill man bara se monster mosa saker (..vilket är huvudsakliga syftet med filmen) och/eller är specialeffektsentusiast, så fungerar den. Gör sig förmodligen bättre desto större bild och desto bättre ljudsystem.
Passade på att se Bill and Ted Face the music. Tredje filmen i serien och jag personligen hade väldigt höga förhoppningar på filmen. Men tyvärr är den inget vidare vilket är synd då jag älskade de två första filmerna när de kom. De har jag dock inte sett sen de kom så de kanske inte håller idag. Så kort och gott, gillade ni de två första filmerna, se inte denna och behåll de goda minnena från de två första ;-) Betyg 2/10. Bill & Ted Face the Music (2020) - IMDb
Kan beror på att de ändrade allt som hade satts upp i det tidigare filmerna. Tycker du är generös som ger den en två. Station!
Gosford Park: Gosford Park Ger den 3 av 5. Är ett mord i filmen, men det är väl mer en ”kostym film” och själva miljön kring 30 talet som är behållningen. Kan bli lite långdragen. Så den får ett medelbetyg.
The Hateful Eight: https://www.imdb.com/title/tt3460252/?ref_=nv_sr_srsg_0 Den andra gången jag ser den. Ger den 3 av 5 för vyerna i början, kostymerna och musiken etc..Själva storyn och karaktärerna är svårt att fastna för. För lång film för att utspelas i en stuga. De hade kunnat klippa bort nån timme. Mycket prat som känns onaturligt. Svärande med N-ordet hela tiden. En western men ingen klassiker tycker jag.