”En runda till” https://m.imdb.com/title/tt10288566/?ref_=ext_shr_lnk tycker den var sevärd. Kändes som en typisk dansk film.
Free Guy. Free Guy var sådär. Den var lite rolig och Ryan Reynolds är okej. Men man får totalt ignorera all logik, den är lite väl enkelt målad (som en barnfilm) och det märks att den är gjord för att tjäna så mycket pengar som möjligt. (Samtidigt som den driver lite med bolag som bara är ute efter att dra in så mycket pengar som möjligt...) 5 / 10 Suedi Började okej men efter en tredjedel gick det utför... Visst är det svenskt skräp och "Direkt till Viaplay", dagens version av "Direkt till DVD", eller ännu värre, direkt till en TV-kanal. (Den ingår i inkluderade utbudet.) Så kan inte ha för höga förväntningar på produktionen. Men produktionen känns ändå okej, problemet är manuset, som går allt för långt ifrån verkligheten för att få ihop storyn. Huvudrollen och den karaktären tycker jag är hyfsat bra gjord. 3 / 10, inte total kalkon. Inget filmhistorien kommer att minnas.
Passade på att se Mortal Kombat (2021), var väl knappt ok som film. Betydligt snyggare effekter än filmen från 1995 men storyn var mycket bättre i den tidigare filmen. Soundtracket var trist rätt igenom till skillnad från första filmen där det faktiskt var ett sjukt bra soundtrack. 4/10. https://www.imdb.com/title/tt0293429/ https://www.imdb.com/title/tt0113855/
Ghostbusters: Afterlife Riktigt härlig, precis den uppföljare jag önskade mig. Kittlade nostalginerven på helt rätt sätt.
The Haunted World of El Superbeasto Det är en speciell film av Rob Zombie. Men helt okej att kolla på utan att tänka allt för mycket. 6/10
Heat som man har sett tidigare ger den 4 av 5 stjärnor: Heat Hade den varit en halvtimme kortare hade den fått full pott. Blir lite för utdraget.
L.A. Confidential: L.A. konfidentiellt | SVT Play Ger den 3 av 5 stjärnor, ok film men inget direkt mästerverk i perspektiv tycker jag. Danny DeVito kändes lite malplacerad på nåt sätt. Men han var ju med i många filmer under den tidsperioden.
Såg precis Matrix IV. Det måste vara en av de största kalkonfilmerna i år. Kan bara avråda från att se den. Se om den första filmen istället.
Håller med dig Bernard..såg den igår och den va ju riktigt dålig. Fanns vissa sekvenser där filmen verkligen var en fröjd och titta på men de höll i några sek bara.
Såg den igår.. Så dålig var den väl inte…? Lite väl mycket snack och storyn var väl lite klyschig men jag vet inte vad mer man kunnat förvänta sig efter så här många år..
Nu har inte jag sätt den än men jag tror man har javligt höga förväntningar på den. Den skapade ju något nytt när den väl kom så det är väl det som sitter i en.
Spider-man No way home 7,7/10 Tråkiga effekter Bygger inte upp spänning Förutsägbar Ändå en bit över sju, det säger det mestam
Såg The Revenant på SVT Play: The Revenant Första gången jag såg den. Ger den 3 av 5 i betyg. Kanske inte lika bra som jag hade förväntat mig. Mycket bakåtblickar, drömsekvenser. Kort sagt filmen övertygade inte mig fullt ut. Köper inte riktigt som de skriver ”baserad på verkliga händelser” tror de har lagt till en del själva. Tror ingen så svårt skadad hade överlevt under de förutsättningarna.