Rango - 10/10 <iframe width="640" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/k-OOfW6wWyQ?hd=1" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
X-Men First Class //håll er till namnet på filmen och inte namnet på rls:n. Mvh goa200 6/10 <iframe width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/o8ccSiH4olo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Source Code. Riktigt finurlig scifi-thriller. Udda upplägg, tog ett tag att komma in i storyn - vilket förstås var meningen. Stort plus för att filmen bara var strax över 90 minuter lång också - filmer tenderar att vara alldeles för långa numera. 90-110 minuter är lagom för 95% av alla filmer, ytterst få håller längre än så. Olyckligtvis tappar filmen lite på slutet, jag skall inte gå in på varför, men det blir lite tramsigt. Allt som allt en klockren 8/10. Med ett bättre slut hade den varit uppe och nosat på 9/10.
Tack för det manny, har den liggandes hemma så det blir till att se den en dag Sent from my Xperia Arc using Tapatalk
Harry Potter and the Deathly Hallows part 1[\url] Meh, var väl sådär; ingen direkt "wow!"-känsla. 6/10. Sent from my iPod touch using Tapatalk
Ändra första posten då eller retar du dig på att jag inte håller med dig för jag tror inte jag har sett att du tidigare påpekat vad man skriver här Vill du ha recensioner så finns det massor på nätet som jag läste och det var dom som gjorde att jag såg den men jag vill ha tillbaka mina 90minuter för bra var den inte, seg, tråkigt manus
Jag tar inte order av dig. Jag retar mig inte på att du inte håller med, det förväntar jag mig att få gör. Jag retar mig på människor som är oförmögna (eller ovilliga) att vara nyanserade. Du är naturligtvis fri att göra det, jag har inga planer på att tvinga dig till något, men jag kan däremot förklara för dig att du beter dig onyanserat. Att lämna 1/10 i betyg är nästan uteslutande sådant som onyanserade människor gör. Hade du sagt 2 eller 3 så hade jag varit helt ok med det och det hade varit en tillräckligt hård sågning av filmen det också - men på internet lever många enligt tesen att man inte syns om man inte överdriver. Både du och jag vet att en riktig etta, det är en film som knappt har en handling, med mikrofoner och kameramän som råkar synas i bild då och då och skådespelare som Paris Hilton som läser innantill etc. Dvs de absolut sämsta filmerna som bara existerar. Så vad du kan göra nu är antingen att säga "ok, den var en 2:a eller 3:a, jag ville bara ge mitt inlägg mer tyngd", eller fortsätta hårdnackat stå för vad du sade för att inte förlora prestige inför de andra medlemmarna och framförallt för att inte vika dig mot en skitstövel som mig.
Jag såg The Shawshank's Redemption tidigare. Riktigt bra film, som dessutom är rankad etta på IMDB. Mitt betyg är 8/10.
Förlåt om jag går jätte off topic nu men vad betyder nyansering? Sitter på mobilen med halvtaskigt internet så googla orkar jag inte. EDIT: Såg baksmällan 2 i förrgår på bio, as bra film faktiskt. 9/10 av mig :-) Sent from my U20i using Tapatalk
Låt oss säga så här: avsaknad av nyansering är att sätta en etta (av tio) i betyg på alla saker man inte gillar och tio på allt sådant man gillar, istället för att tänka några steg längre och inse att bara för att något inte föll en i smaken så måste det inte vara en etta. Det kan vara en tvåa eller en trea också - vilket förmedlar budskapet "jag tyckte inte om det här, men jag inser att det faktiskt finns värre saker också". Det är dock ganska vanligt att folk på nätet inte behärskar (eller inte orkar med) sådan nyansering.