Jag nog sett den upp emot 10ggr genom åren. Alan Parkers Midnight Express. 10/10 enligt mig. Och vilken musik sen. Filmen är från sent sjuttiotal och handlar om en Amerikan som är på semester med sin flickvän i Turkiet. Då de skall åka hem får han för sig at ta med sig hash vilket upptäcks av säkerhetspolisen på flygplatsen. Han kastas i fängelse och det är där filmen utspelas. Fantastisk film. /qsec Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
Såg på "När mörkret faller" igår med klassen, såvida man inte gillar invandrarfamiljer (med hedersmord mm) så var den skit kass... 2/10 Android gubbar!
Svensson med en kvinnomisshandlare då? Den är faktiskt inspelad i Trollhättan xD Sent from my Nexus S using Tapatalk
Glömde att skriva med det då jag tyckte att filmen i sig var mer inriktad på invandrarfamiljen, sen att de har vinklat den så fel tycker jag bara är tragiskt :/ Spoiler Bli medlem eller logga in för att visa innehållet!
kollade på Your Highness (2011) - IMDb igår..jag har nog sett den 4 gånger redan ;D älskar filmen! roligaste jag har sett på sjuuukt länge
Gullivers resor (2010) - IMDb Denna film får en stark 7:a/10. Den roade mig, och att det var minst två vackra kvinnor i filmen. Sånt är alltid ett plus
Transformers 3 (2011) - IMDb Såg den i bluray och utan svensk text. Filmen blev ärligt talat mycket bättre utan svensk text för nu kunde man vara mer fokuserad 10/10
Transformers: Dark of the Moon Imponerande rent visuellt, det kan inte förnekas, men i övrigt var den en besvikelse. Usel story med usla repliker, one-liners, och delvis usla skådespelare. Shia LaBeouf är med stor sannolikhet en av de mest osympatiska skådisarna i Hollywood just nu, och han är dessutom en ganska dålig skådis. Han spelar sig själv bara, mer eller mindre. Samma roll i film efter film. Den nya tjejen var precis som äckliga Megan Fox bara där för att se söt ut och då och då spela tuff. Actionscenerna samt att filmen är rätt snygg (vi kan nog tacka Michael Bay för det) var väl filmens räddning, även om actionscenerna var för utdragna (precis som filmen i sig). Allt som allt får den betyget 6/10.
Såg Zookeeper igår och den var stundtals riktigt skön. Dock så är det förutsägelsefull och tjatigt koncept. Men upplägget med djuren räddar filmen och den får svag 6/10 Svag för kass humor :-P
Såg senaste transformers. Den kändes lite meh om jag ska vara ärlig. Allt var för utdraget och överdrivet långsamt på något sätt. Snygga specialeffekter dock.
Everything Must Go / Neighbor For Sale Riktigt jävla deprimerande film med en av mina favorithumorskådisar, Will Ferrell. Filmen i sig hade väl inte direkt mycket story eller liknande, men var utan tvekan den film som slagit hårdast på hjärtat. 7/10
Friends with Benefits Den får 5 vise män av 10. Justin är inte alls en dålig skådis och hon tjejen som man mest mins från That 70's show ser inte dålig ut. Rätt kul men hade jag hade då inte valt att se den själv.. men att se med tjejen fungerade den utmärkt. Bättre än 'sevärd' men inte mycket mer!